کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان طی سفر رسمی به میانمار، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان میانماری در بنگلادش تاکید کرد که دولت میانمار باید برای بازگشت امن این آوارگان به کشورشان دست به کار شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان میانماری پناهنده در بنگلادش تاکید کرد که دولت میانمار باید برای بازگشت امن این آوارگان به کشورشان دست به کار شود.

«فیلیپو گراندی» کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان طی سفر رسمی به میانمار، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان میانماری در بنگلادش تاکید کرد که دولت میانمار باید برای بازگشت امن این آوارگان به کشورشان دست به کار شود.

گراندی طی دیدار خود با «آنگ سان سو چی» وزیر امور خارجه و مقامات دیگر میانمار نگرانی‌های خود از وضعیت مسلمانان میانمار در بنگلادش را ابراز کرد.

وی گفت: دولت میانمار برای اینکه مسلمانان میانماری از بنگلادش با خیال راحت به کشور خود بازگردند، باید اقدامات لازم و اعتمادساز را اتخاذ کند.

بنابراین گزارش، ارتش میانمار در 25 آگوست 2017 حملات خود به منطقه «آراکان» را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی میانماری کشته شدند و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 آگوست 2017 به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه  شهر «کاکس بازار» بنگلادش پناه برده‌اند به 745 هزار نفر رسیده است.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان میانمار در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند. سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان میانمار در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.