سازمان ملل متحد برای تأمین نیازهای اولیه حدود یک میلیون آواره مسلمان میانماری در اردوگاه های بنگلادش از جامعه بین المللی 920 میلیون دلار کمک درخواست کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از  خبرگزاری آناتولی، سازمان ملل متحد برای تأمین نیازهای اولیه حدود یک میلیون آواره مسلمان میانماری در اردوگاه های بنگلادش از جامعه بین المللی 920 میلیون دلار کمک درخواست کرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که سازمان ملل و شرکای غیردولتی آن، جمع آوری بودجه برای سال 2019 جهت رفع نیازهای اولیه حدود 900 هزار آوره میانماری در اردوگاه های بنگلادش و 330 هزار نیازمند بومی این کشور میزبان برنامه‌ریزی کرده است.

در این بیانیه آمده است این بودجه علاوه بر رفع نیازهای اولیه افراد فوق در زمینه بهبود شرایط بهداشتی، مدیریت اردوگاه ها، حفاظت از کودکان و آموزش و تغذیه آن ها صرف خواهد شد.

در بخش دیگر این بیانیه یادآوری شده است که تعداد پناهجویان روهینگیایی که از 25 اوت سال 2017 بدین سو از میانمار به بنگلادش پناه آورده اند به بیش از 745 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که پیشتر نیز در پی حوادث خشونت آمیز در میانمار 200 هزار نفر از این کشور به بنگلادش پناه آورده بودند.

در پایان این بیانیه گفته شده است: برای حمایت از یک میلیون و 230 هزار مسلمان روهینگیای میانمار که به بنگلادش کوچ کرده اند و نیازمندان بومی 920 میلیون دلار بودجه در سال جاری نیاز است.

گفتنی است بنگلادش در مجموع از حدود یک میلیون مسلمان آراکانی که از اقلیت‌های دچار آزار و اذیت بیشتر در سراسر جهان محسوب می شوند، میزبانی می کند.

اردوگاه «کوتوپالونگ» با پذیرش بیش از 620 هزار مسلمان روهینگیایی بزرگترین اردوگاه پناهجویان در جهان است.

ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست سال 2017 حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

شمار مسلمانانی آراکانی که از آن تاریخ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به 725 هزار نفر که 60 درصد آنها را کودک هستند رسیده است.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند. سازمان ملل متحد و نهادهای مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» دانسته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.