نیازی نیست در رشته علوم سیاسی دکترا داشته باشید تا درک کنید حمایت کورکورانه از اقدام رئیس جمهور تنها به دلیل هم حزبی بودن با او، یک فاجعه برای ملت است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد در نهایت «جاستین آماش» یک عضو کاملا محافظه کار کنگره و نماینده  میشیگان، قانون اساسی آمریکا را به وفاداری حزبی به رئیس جمهور دونالد ترامپ ترجیح داد. سوال این است که آیا جمهوری خواهان دیگر از این کار او الهام می گیرند و همین کار را انجام دهند یا آیا آنها همچنان به دفاع از ترامپ در برابر ادعاهایی که از تحقیقات رابرت مولر برآمده، ادامه خواهند داد؟ 

در هر حال روز شنبه آماش اولین رهبر جمهوری خواهان در کنگره شد که خواستار استیضاح ترامپ شد. همانطور که آماش در مجموعه ای از توییت ها نوشت: «جمع بند‌ی های اساسی من درباره ترامپ به این صورت است: 1. «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به صورت تعمدی گزارش مولر را نادرست جلوه داده است. 2. رئیس جمهور ترامپ به کار‌هایی مبادرت کرده که قابل استیضاح است. 3. نگرش‌ های حزبی (حزب گرایی) سبب تضعیف تدریجی نظام کنترل قوا در کشور شده است. 4.  شمار بسیار معدودی از اعضای کنگره گزارش (مولر) را خوانده اند. من پس از مطالعه دقیق و کامل نسخه کوتاه شده گزارش (مولر) و پس از مشاهده و مطالعه سخنان و اظهارات رئیس جمهور ترامپ، به این جمع بندی‌ ها رسیدم.»

این واقعا شگفت انگیز است که یک عضو کنگره  خواستار استیضاح رئیس جمهوری شود که از قضا هم حزبی خودش است. اما، همانطور که آماش در توئیتش توضیح داد انگیزه او برای این کار مشخص است نگرش‌ های حزبی سبب تضعیف تدریجی نظام کنترل قوا و بنیاد آزادی در کشور شده است.

آماش درست می گوید. نیازی نیست در علوم سیاسی دکترا داشته باشید تا درک کنید حمایت کورکورانه از اقدام رئیس جمهور تنها به دلیل هم حزبی بودن با او، یک فاجعه برای ملت ما است. این تعریف دقیق از قرار دادن سیاست در مفابل قانون اساسی ماست.

در حال حاضر قبل از اینکه آماش توسط ترامپ یا متحدانش مورد بی لطفی قرار بگیرد، بیایید نگاهی دقیق به سابقه او داشته باشیم. آماش سیاستمداری محافظه کار است. در سال 2015 او همراه با برخی از سخت گیرترین قانونگذاران جمهوری خواه - همانطور که پولتیکو در آن زمان اشاره کرد - کمیته آزادی مجلس را تاسیس کرد تا قوانینی را برای حمایت از موقعیت های بسیار محافظه کارانه، از جمله مسائل مربوط به مهاجرت، ایجاد کند. سایر مؤسسان این کمیته عبارتند از: «میک مولوانی» که در آن زمان نماینده کنگره از کارولینای جنوبی بود. آماش همچنین مدتهاست که از گروه های راست گرا مانند گروه نظرسنجی محافظه کار، رتبه های بالا را دریافت کرده است.

علاوه بر این در سال 2018، اتحادیه محافظه کاران آمریکا - به ریاست «مات شلاپ» مدافع پرو پا قرص ترامپ - به آماش جایزه «دستاوردهای محافظه کارانه» را برای «پیروی از اصول محافظه کارانه» اعطا کرد.

آماش به وضوح یک محافظه کار تمام عیار است. و به همین ترتیب، او قانون اساسی ایالات متحده را بر سیاست حزبی یا وفاداری به ترامپ ترجیح داده است. اما محافظه کار بودن برای متحدان ترامپ کافی نیست - وفاداری به ترامپ مهم است. ما این موضوع را از توئیت «رونا مک دانیل» رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان دیدیم که با حمله با آماش، این کار او را تقلید طوطی وار او ازدموکرات ها در مورد روسیه دانست. 

در حال حاضر سوال این است که آیا جمهوری خواهان دیگر از درخواست آماش برای حمایت از استیضاح ترامپ حمایت می کنند یا به این نتیجه می رسند که این کار ارزشش را ندارد؟ برای نجات ملت آمریکا بهتر است آرزو کنیم آماش دست کم شماری از جمهوری خواهان در کنگره را به سمت حمایت از قانون در برابر ترامپ سوق دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.