این دومین بار است که پیونگ یانگ از پمپئو طی یک ماه انتقاد می کند.پیش از این خواستار حذف وزیر خارجه آمریکا از هر گونه مذاکرات در آینده شد و او را «نادان» توصیف کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول بلندپایه کره شمالی نسبت به «نتایج نامطلوب» لغو نکردن تحریم های آمریکا علیه پیونگ یانگ هشدار داد و تأکید کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا «افکار احمقانه و خطرناک» دارد.

«چون سون هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت:« اظهارات پمپئو افکار احمقانه و خطرناکی است و به طور تلویحی اشاره سرنگونی نظام ما به شیوه های نظامی دارد».

وی افزود:عزم ما برای از بین بردن سلاح هسته ای سر جای خود است و در زمان مناسب این کار را می کنیم اما این مساله فقط زمانی ممکن است که آمریکا در حساب و کتاب های کنونی خود بازنگری کند.

این دومین بار است که پیونگ یانگ از پمپئو طی یک ماه انتقاد می کند.پیش از این خواستار حذف وزیر خارجه آمریکا از هر گونه مذاکرات در آینده شد و او را «نادان» توصیف کرد.

وزیر خارجه آمریکا هفته پیش در گفت و گو با شبکه  تلویزیونی«سی بی اس» تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا در صورتی که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وارد مذاکرات واقعی درباره کنار گذاشتن زرادخانه تسلیحات هسته ای کشورش نشود، موضعش را تغییر می دهد.

واشنگتن فروپاشی مذاکرات سران دو کشور در هانوی پایتخت ویتنام در ماه فوریه گذشته را گردن کره شمالی انداخت و اعلام کرد که درخواست های کره شمالی برای کاهش تحریم های اعمال شده در مقابل خلع سلاح هسته ای محدود باعث شکست مذاکرات میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در هانوی شده است ولی کره شمالی این را تکذیب کرد و تأکید کرد که فقط خواستار کاهش تحریم ها شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.