این تحریم ها در شرایطی اعمال می شود که مقام های کره شمالی خواستار لغو فوری این فشارها شده اند و گفته اند تحریم های آمریکا مانع بزرگی بر سر پیشرفت در برنامه غیراتمی سازی شبه جزیره کره است.

به گزارش جماران؛ وزارت خزانه داری آمریکا در تازه ترین اقدام خود دو شرکت و یک فرد مرتبط با کره شمالی را به اتهام پولشویی تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی دو شرکت سنگاپوری و یک شهروند کره شمالی که با این دو شرکت در ارتباط بوده است را به اتهام پولشویی تحریم کرده است.

این گزارش خاطر نشان می کند که شرکت های تجاری 'وی تیونگ' و شرکت سوخت دریایی 'مارین دبلیو تی' و 'تانگ وی بانگ' تبعه کره شمالی که در هر دو شرکت مسئولیت هایی داشته است، از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده اند.

این تحریم ها در شرایطی اعمال می شود که مقام های کره شمالی خواستار لغو فوری این فشارها شده اند و گفته اند تحریم های آمریکا مانع بزرگی بر سر پیشرفت در برنامه غیراتمی سازی شبه جزیره کره است.

معاون اداره خلع سلاح وزارت خارجه کره شمالی امروز پنجشنبه در همایش امنیتی 'شیانگشن' در پکن از آمریکا خواسته بود «بسرعت و فوری به تحریم های ظالمانه و ناعادلانه علیه این کشور پایان دهد». 

'سونگ ایل هیوک' افزود: تحریم های آمریکا تخریب کننده هر برنامه اعتماد ساز و مانع اصلی پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره است. 

وی در این همایش که مشابه همایش راهبردی امنیتی سنگاپور به حساب می آید و از امروز آغاز بکار کرده است، گفت: بهتر است واشنگتن بجای تحریم، تدابیر بهتری اتخاذ کرده و به اعتماد سازی کمک کند. 

وی روابط دو کره را بسیار مطلوب و رو به بهبود توصیف کرد و افزود: امروز وقت آن رسیده است کشورهایی که به تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی ملحق شده اند، اقدامات مناسب و رو به جلو کره شمالی را مد نظر قرار داده و توجه داشته باشند که این کشور گام های مثبتی برداشته است. 

معاون اداره خلع سلاح وزارت خارجه کره شمالی تحریم ها را بسیار بد توصیف کرد و گفت که آنها بجای مثبت بودن، ضرر داشته اند و بهتر است واشنگتن فورا این تحریم ها را لغو کرده و دیوار بی اعتمادی را بشکند. 

سونگ اضافه کرد: حالا که روابط دو کره بهبود یافته و سران دو کشور سه بار با یکدیگر دیدار کرده اند و نخستین ملاقات سران کره شمالی و آمریکا نیز انجام شده، وقت متوقف کردن تحریم ها فرا رسیده است. 

همزمان سرهنگ 'کیم هیونگ ریونگ' معاون وزارت دفاع کره شمالی نیز در این همایش گفت کشورش می خواهد با گام های مثبتی که برداشته است شبه جزیره کره را به مهد صلح و موفقیت تبدیل کند. 

وی افزود: ما عزم خود را راسخ کرده ایم که به تنش ها پایان دهیم به دنبال تغییر شرایط و کاهش منازعات و رسیدن به صلح و ثبات دایمی هستیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.