«قرارداد قرن» که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای حل نزاع عرب ها و اسرائیلی ها قصد دارد آن را اعلام کند شامل بهبود اوضاع معیشتی فلسطینی ها می شود اما شامل برپایی کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین نمی شود.

 

به گزارش جماران، «قرارداد قرن» که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای حل نزاع عرب ها و اسرائیلی ها قصد دارد آن را اعلام کند شامل بهبود اوضاع معیشتی فلسطینی ها می شود اما شامل برپایی کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین نمی شود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع که از مهمترین مسائل طرح صلح آمریکا موسوم به قرارداد قرن مطلع شدند نوشت که این طرح شامل بهبود اوضاع معیشتی فلسطینی ها می شود اما به نظر می رسد هرگز شامل برپایی کشور مستقل فلسطین نمی شود و احتمال دادند که این طرح بر نیازهای امنیتی رژیم اسرائیل تمرکز کرده باشد.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: طرح صلح بر اساس تشکیل دو کشور نیست و این برخلاف چندین دور مذاکرات است که طی بیست سال گذشته برگزار شده است.

انتظار می رود که کاخ سفید طرح صلح خود را اوایل بهار یا آغاز تابستان پس از گذشت دو سال از تلاش های «جارد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ برای تهیه آن چه قرارداد قرن نامیده می شود را مطرح کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.