این هفته داماد ترامپ سفر فشرده ای به حوزه خلیج فارس با هدف جلب حمایت از طرح معامله قرن داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جارد کوشنر» که از او به عنوان مهندس«قرارداد قرن» یاد می کنند، این هفته، هفته شلوغی را سپری کرد.

داماد و مشاور رئیس‌ جمهور آمریکا به عنوان بخشی از طرح خود برای «قرارداد قرن» طرحی را آماده کرده که خواستار سرمایه‌ گذاری میلیارد دلاری در سرزمین های اشغالی با پول سعودی‌ ها و امارات است.

او در سفر هفته جاری‌ اش به کشورهای خاورمیانه برای پیشبرد طرحی تلاش کرد که هدف آن ده‌ ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سرزمین‌ های فلسطین و کشورهای عربی خواهد بود.

طرح کوشنر ویژگی هایی دارد که کارشناسان و تحلیلگران گفته‌ اند احتمالا با موافقت مقام‌ های تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه نخواهد شد.

روزنامه نیویورک‌ تایمز گزارش داده این طرح بخشی از طرح صلح کوشنر یا «قرارداد قرن» است.

کوشنر اظهار داشته این پیشنهاد شامل یک طرح سیاسی بسیار دقیق و تفصیلی است و در واقع درباره ایجاد مرزها و حل و فصل مسائل نهایی است.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ژانویه 2017 رسما به کاخ سفید رسید، کوشنر داماد وی مسئول اصلی سیاست واشنگتن در قبال امور مربوط به اسرائیل و فلسطین شد.

سفر کوشنر در شرایطی است که انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی در ماه آوریل برگزار خواهد شد. کوشنر گفته است که طرح واشنگتن تنها پس از برگزاری انتخابات اسرائیل اعلام خواهد شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر به مذاکره با آمریکا درباره هرگونه طرح سازش نشده است. اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل در سال 2017 موجب خشم فلسطینی ها شده است.

رژیم صهیونیستی نیز بارها هرگونه بازگشت به مرزهای قبل از اشغال کرانه باختری و شرق بیت المقدس و نوار غزه در جریان جنگ 1967 میلادی را رد کرده است.

قرارداد قرن خود نیاز به رمز گشایی دارد، اما پیش از آن بهتر است زندگی مهندس آن را رمز گشایی کنیم:

زندگی نامه

«جارد کوری کوشنر» در تاریخ 10 ژانویه 1981 در شهر «لوینگستون» ایالت «نیوجرسی» متولد شد. او بزرگترین فرزند خانواده است و یک برادر و دو خواهر دارد.

 

index-2

 

او در سال 1999 از دبیرستان ارتودکس «یشیوا» مدرک دیپلم گرفت. او در سال 1999 وارد دانشگاه هاروارد شد و در رشته جامعه شناسی تحصیل کرد.

 

index1-34

 

او سپس با دو مدرک «دکترای حرفه ای/مدیریت ارشد کسب و کار» از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد.

او تاجر، سرمایه ‌گذار در املاک و مستغلات و ناشر آمریکایی و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همچنین همسر دختر او «ایوانکا ترامپ» است. گفته شده کوشنر مورد اعتمادترین مشاور ترامپ است و به پدرزنش «وفاداری تزلزل ناپذیری» دارد.

 

jared_kushner_trump

 

کوشنر مالک اصلی هلدینگ و توسعه املاک «کوشنر پراپرتیز» و شرکت انتشار روزنامه «نیویورک آبزرور» است.

 

Jared-Kushner-1

 

شرکت «فینیکس» یکی از مشهورترین شرکت‌هایی است که در مدیریت جارد کوشنر است که بیشتر بر مستغلات در ایالت های «نیوجرسی»، «پنسیلوانیا»، «مریلند» و «اوهایو» تمرکز دارد؛ جارد بزرگ ‌ترین معامله ساختمان دفاتر در آمریکا را با خرید ساختمان شماره 666 در بلوار پنجم نیویورک به ارزش 1 میلیارد و 800 میلیون دلار انجام داد.

او پسر ساختمان‌ ساز آمریکایی «چارلز کوشنر» است. او از مشاورین ارشد کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود.

 

1000x-1

 

چارلز کوشنر برای مدت زیادی از حامیان مالی کاندیداهای دموکرات بوده است و کمک به «بیل کلینتون» و «هیلاری کلینتون» را در سوابق خود دارد. او در سال ۲۰۱۵ مبلغ 100 هزار دلار به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و جمهوری خواهان کمک «داوطلبانه» کرده است. چارلز کوشنر، مدتی به دلیل دست ‌کاری در اسناد مالی و پرداخت کمک غیرقانونی، در زندان به سر برد. جارد کوشنر نیز اگر چه همواره حامی جمهوری خواهان بوده است، اما ارادتی نیز به «فرانکلین روزولت» و «جان اف کندی» دموکرات دارد.

جارد کوشنر بین سال‌ های 2007 تا 2016، دست‌ کم 7 میلیارد دلار در املاک نیویورک سرمایه‌ گذاری کرد. او در سال 2007 و در سن 26 سالگی گران ‌قیمت ‌ترین خرید مالکیت یک ساختمان را در تاریخ آمریکا انجام داد.او دارای لیسانس جامعه ‌شناسی از دانشگاه «هاروارد» و جی دی و ام بی ای از دانشگاه نیویورک است.

ارتباط نزدیک کوشنر با رژیم صهیونیستی

کوشنر و خانواده‌ اش ارتباطات قوی با صهیونیست ‌ها دارند. بنیاد کوشنر در سال 2011، مبلغ 25 هزار دلار و در سال 2012 مبلغ 10 هزار دلار به یک سازمان یهودی مستقر در «لس ‌آنجلس» و رئیس آن که خاخام حاضر در مراسم تحلیف ترامپ بود کمک مالی کرده ‌اند.

 

78599280992466640360no

 

والدین کوشنر در سال 2014 در حدود 20 میلیون دلار به دانشگاه داروسازی اسرائیلی در قدس کمک کردند.

جارد کوشنر با استفاده از موقعیت خوب خانواده ‌اش در سرزمین های اشغالی، توانسته ارتباطات قابل ‌توجهی بین مقامات این رژیم و دونالد ترامپ برقرار کند.

 

jaredbibi

Ivanka+Trump+Donald+Trump+Holds+Joint+Press+p8Iz13uVaYUl

 

منابع خبری فاش کرده ‌اند که بنیاد «کوشنر» که به‌ وسیله خانواده کوشنر اداره می ‌شود؛ بیش از 58 هزار دلار (بخشی از کمک برنامه‌ ریزی ‌شده 8.5 میلیون دلاری) به شهرک ‌سازی و مدارس مذهبی اسرائیل کمک کرده است.

زندگی شخصی

معاشرت جارد با ایوانکا دختر محبوب دونالد ترامپ در سال 2007 آغاز شد؛ معاشرت آنها بعد از یک معامله کلان میان شرکت‌ های خانواده کوشنر با خانواده ترامپ بود. اما مانند یهودیان ارتدوکس، جارد نمی‌ توانست به خود اجازه دهد با یک غیریهودی ازدواج کند. یک غیریهودی برای اینکه یهودی بشود و نهاد یهودیت ارتدوکس او را قبول کند باید درس و آموزش‌ های زیادی بگیرد و امتحانات سخت را بگذراند.

 

landscape-1490957506-jared-kushne

 

در یهودیت تنها کسی به طور طبیعی یهودی است که مادرش یهودی باشد اما ایوانکا از مادری مسیحی بود که ترامپ با جنجالی عظیم او را طلاق داد.

تنها دو سال بعد که ایوانکا از سوی رباهای سخت گیر به عنوان یهودی قبول شد، جارد در 25 اکتبر 2009 با او ازدواج کرد.

 

Ivanka-Trump-Wedding-Dress

 

کوشنر به شوخی می گوید در خانه آنها، ایوانکا مدیرعامل است و خودش عضو هیات مدیره.

این زوج ارتدکس مدرن هستند.

کوشنر و ایوانکا سه فرزند دارند: «آرابلا رُز»، «جوزف فردریک» و «تئودور جیمز».

 

3E8A5FCC00000578-0-image-a-7_1490293345079

 

خود جارد کوشنر در فضای مجازی چندان فعال نیست. با اینکه 18 هزار و 700 نفر در توییتر دنبالش می کنند اما هنوز یک توییت هم نزده است.

ورود به کاخ سفید

رسانه ‌ها تقریبا به این باور رسیده‌ اند که گرداننده اصلی ستاد تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ، داماد وی بوده است.

جارد کوشنر در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نقش قابل ‌توجهی را ایفا کرد. او مغز متفکر رسانه ‌های اجتماعی ستاد دونالد ترامپ بود و به سبب ارتباطات گسترده‌ ای که با اصحاب این حوزه از جمله «رابرت مورداک» غول رسانه ای داشت، کمک زیادی به پیروزی دونالد ترامپ کرد.

 

heres-why-israel-would-welcome-trumps-son-in-law-as-a-middle-east-peace-envoy

 

گفته شده بود که ایوانکا و جارد صفحه توییتر دونالد ترامپ را در طول کارزار انتخاباتی رصد می ‌کردند تا او واکنش ‌های تند خود را منتشر نکند اما از غروب جمعه تا پایان شنبه که آن دو نمی ‌توانند از تلفن و فن آوری‌ ها به دلیل آیین یهودی استفاده کنند، دونالد بهره ‌برداری خود را می ‌کرد. شواهد نیز نشان می ‌دهد که برخی از پیام‌ های خشمگینانه ترامپ در همین ساعات غروب جمعه تا پایان شنبه منتشر شده بود و ایوانکا و جارد بعدا تلاش کردند تا جایی که می‌ توانند آنها را پاک کنند و دستکاری کنند.

جارد کوشنر همچنین برای بهبود روابط ترامپ با شبکه خبری فاکس نیوز و آیپک میانجیگری کرد.

پس از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، داماد او نیز با سر و صدای زیادی وارد کاخ سفید شد. وظایف سنگینی بر عهده «جارد کوشنر» جوان نهاده شد. 

 

steve-bannon-jared-kushner

 

حضور دختر و داماد ترامپ در کاخ سفید از روز اول انتقاد برانگیز بود. جارد کوشنر در روز جشن تولد 36 سالگی اش به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید معرفی شد؛ به گونه ای که برخی این گمانه زنی را مطرح کردند که این انتصاب تصادفی نبوده بلکه هدیه سالروز تولدش از سوی پدر زنش بوده است.

جارد کوشنر بی ‌تجربه با وجود این‌ که 36 سال بیشتر نداشت، قرار بود پروژه اصلاحات دولت را عملی کند، روابط آمریکا با چین را بازبینی کند و از همه مهم تر، بحران 100 ساله خاورمیانه را حل کند.

 

170520130536-01-jared-kushner-0520-large-169

 

همچنین قرار بود در کاخ سفید نهادی تازه به نام «دفتر نوآوری ‌های آمریکا» به ریاست کوشنر ایجاد شود. این دفتر قرار بود به کمک بخش خصوصی، کیفیت زندگی آمریکایی‌ ها را بهبود ببخشد.

بخشی از موارد یادشده همچون سیاست چین را خود ترامپ بر عهده گرفته و موارد دیگر مانند دفتر نوآوری ‌ها در حد برنامه باقی مانده‌ اند.

 

 

3C91824900000578-0-image-m-80_1485531984267

 

گفته می ‌شود بار اتهام‌ ها علیه کوشنر در پرونده‌ دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هم هر روز سنگین ‌تر می‌ شود. او از قرار معلوم در دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ ارتباطی وسیع ‌تر و مخرب ‌تر از آن‌ چه می ‌گوید، با روسیه داشته است.

 

170303_POL_flynnKushner.jpg.CROP.promo-xlarge2

 

 

رمزگشایی از بندهای جدید «قرارداد قرن»؛ اشغالگری جدید با پوسته دموکراتیک

کوشنر که مدعی وحدت فلسطینی‌ ها شده است در دولتی به‌ سر می‌ برد که با حذف بودجه آنروا عملا چند میلیون فلسطینی را از زندگی، تحصیل و داشتن خدمات بهداشتی ساقط کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، طی روزهای گذشته بندهایی از طرح آمریکایی موسوم به «قرارداد قرن» توسط جارد کوشنر، داماد یهودی دونالد ترامپ اعلام شد. این بندها اگر چه ظاهری انسان‌ دوستانه و منطقی داشتند، اما درون خود حقایقی را مخفی کرده‌ اند که نگاهی به این حقایق پنهان تا حد زیادی ماهیت نقشه‌ ای را که آمریکایی‌ ها و صهیونیست‌ ها برای فلسطین کشیده‌ اند فاش می‌‌ کند.

 

22919069

 

کوشنر در بخش اول سخنان خود به علاقمندی آمریکا برای برپایی حاکمیتی فلسطینی و واحد در فلسطینی به‌جای دودستگی کنونی بین کرانه باختری و نوار غزه اشاره می‌ کند. ظاهر این جمله تلاشی از سوی آمریکا برای ایجاد وحدت داخل فلسطین است، اما نگاهی به اقدامات گذشته آمریکا نشان می‌ دهد هدف کوشنر از این جملات حذف حماس و گروه‌ های مقاومت و قرار دادن نوار غزه زیر چکمه‌ های دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

خواسته اصلی صهیونیست‌ ها و ترامپ این بود که کمک‌ هایی که تشکیلات خودگردان از آمریکا دریافت می‌ کند نباید برای تروریسم هزینه شود. مقصود آنها از تروریسم ملت فلسطین و جوانان مبارز فلسطینی بود. نقطه اصلی فشار آنها عدم ارائه کمک‌ های مالی به خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی و قطع حقوق آنها بود.

جملات بعدی کوشنر در سخنانش بدین ترتیب است که می‌گوید: طرح صلح تلاش می‌ کند آزادی عبادت را با فرصت‌ های آزاد در اختیار ساکنان منطقه قرار دهد، بدون اینکه ربطی به عقاید آنها داشته باشد. 

براساس این جملات، کوشنر و همتایانش می‌ خواهند ادعا کنند تمام کسانی که در فلسطین حضور دارند می‌ توانند بدون در نظر گرفتن دینشان، آزادانه به عبادت ــ در هر جایی که بخواهند ــ بپردازند. اما حقیقت این است آنها می‌ خواهند حقی را برای یهودیان مهاجر ایجاد کنند تاکنون هیچ کس در دنیا این حق را برای آنها به‌رسمیت نشناخته است.

 

5c76c2e3730b0_5c76c2e3730b2

 

کوشنر در ادامه سخنش، با اشاره به اینکه طرح ترامپ یک طرح تفصیلی با جزئیات بسیار است می‌ گوید: این طرح بر تعیین مرزها و ارائه راه‌ حل نهایی متمرکز است اما هدف از حل مسئله مرزها، غلبه بر همین مرزها است. اگر ما بتوانیم مرزها را از بین ببریم، می‌ توانیم این جریان آزاد را برای مردم و کالاها ایجاد کنیم و این امر به ایجاد فرصت‌های جدیدتر منجر خواهد شد.

براساس طرح «وطن قومی یهود» که سال 2018 در کِنِسِت رژیم صهیونیستی به‌تصویب رسید، صهیونیست قصد دارند در سال 2019 تمام کرانه باختری و قدس شرقی را به بخش‌ های اشغالی سال 1948 الحاق کنند، این یعنی بلعیدن تمام کرانه باختری.

مقصود کوشنر این است که دیگر از مرزهای 1967 نیز سخنی گفته نشود.

«قرارداد قرن» چیزی نیست که ذره‌ ای از آن به‌ نفع فلسطین و مسلمانان باشد و همه چیز را به کام صهیونیست‌ ها فرو خواهد برد.

با وجود این معمار قرارداد قرن از سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازاریابی این قرارداد نتیجه ای نگرفت و دست خالی از این کشورها رفت. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.