تیم بازپرس ویژه شدیدا شاهدان از این امر را تحت‌ فشار قرار داده‌ اند تا اطلاعاتی از تلاش‌ های احتمالی امارات برای به دست آوردن نفوذ سیاسی با استفاده از تزریق پول به ستاد ترامپ طی انتخابات 2016 به چنگ آورند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک مگزین در گزارشی نوشت: «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده ترامپ - روسیه (راشا گیت) از «جرج نادر» شهروند آمریکایی لبنانی الاصل که به امارات نزدیک است و از او به عنوان مشاور ولیعهد ابوظبی یاد می‌ شود، بازجویی کرد.

این منابع محور این بازجویی را تلاش برای پی بردن به میزان تاثیر پول‌ های امارات بر سیاست دونالد ترامپ دانسته اند. رابرت مولر در بازجویی از جرج نادر تلاش کرد احتمال انتقال پول از امارات برای تامین مالی ستاد انتخاباتی ترامپ در آمریکا را بررسی کند.

جرج نادر از افرادی است که اواخر سال 2016 در نشست‌ های سری میان نمایندگان امارات با تیم نزدیک به ترامپ حضور می‌یافت. او در نشستی که در سال 2016 در «سیشل» برگزار شده بود به عنوان نماینده ولیعهد ابوظبی حضور داشت.

شاید این بازجویی هم در نگاه اول یکی از مصاحبه های عادی مولر محسوب شود،  اما در اصل می تواند شاه کلید تحقیقات مولر در زمینه تلاش های احتمالی خارجی ها برای نفوذ بر مقامات ترامپ باشد. 

محققان از نادر در مورد هر گونه تلاش اماراتی ها برای خریدن نفوذ سیاسی از طریق انتقال پول به ستاد ریاست جمهوری ترامپ سوال کرده اند.

محققان مامور از سوی بازرس ویژه که اکنون با تلاش فراوان به دنبال رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا هستند، شدیدا شاهدان و مطلعان از این امر را تحت‌ فشار قرار داده‌ اند تا اطلاعاتی از تلاش‌ های احتمالی امارات برای به دست آوردن نفوذ سیاسی با استفاده از تزریق پول به ستاد ترامپ طی انتخابات 2016، به چنگ آورند.

برخی مقامات مطلع اعلام کرده اند که جرج نادر طی یک سال گذشته رفت‌ و آمدهای فراوانی به کاخ سفید داشته است و چندین ملاقات با «جارد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ در امور خاورمیانه و همچنین «استیون بنن» مشاور سابق استراتژیک ترامپ داشته است. بر اساس گفته این مقامات این ملاقات‌ ها با موضوع سیاست خارجی ترامپ در خصوص کشورهای خاورمیانه بوده است.

تحقیقات رابرت مولر درباره این پرونده هر روز یک گام به جلوتر می رود.

اخیرا «سام نانبرگ» مشاور سیاسی سابق دونالد ترامپ هم از سوی بازرس ویژه احضاریه رسمی دریافت کرده و همزمان «آدام شف» دموکرات ارشد مجلس نمایندگان گفته نانبرگ باید برای روشن کردن مسائل به کنگره احضار شود.

سام نانبرگ که دو سال پیش و پس از چندین سال همکاری با ترامپ از تیم سیاسی او کنار گذاشته شد در جریان تحقیقات متمرکز بر ارتباط ادعایی میان ستاد ترامپ و روسیه مورد توجه مولر بوده و پیش از این هم از سوی بازرسان این تیم مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است.

نانبرگ آخرین چهره جنجالی از فهرست بلند و بالایی است که مولر در ارتباط با پرونده ارتباط ادعایی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مسکو احضار کرده است.

نانبرگ که ساعت‌ ها در گفت و گو با رسانه‌ های آمریکایی از عدم تمایلش برای تسلیم ایمیل‌ هایش به رابرت مولر سخن گفته بود اکنون باید منتظر احضاریه دادگاه و یا کنگره آمریکا باشد که درباره ادعاهای متعدد خود شهادت دهد.

او به رسانه‌ های آمریکایی گفته بود که معتقد است ترامپ از جلسه تابستان 2016 در برج نیویورک ترامپ، میان پسر ارشدش و وکیل روس اطلاع داشته است.

در واکنش به این اظهارات، آدام شف گفته اگر نانبرگ اطلاعاتی درباره ارتباط ادعایی میان حلقه یاران ترامپ و روسیه دارد کنگره آمریکا باید آنها را بررسی کند.

همزمان با تحقیقات بازرس ویژه درباره پرونده ترامپ - روسیه، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره هم تحقیقات مستقلی در این زمینه دارد که شف هم در آن مشارکت می‌ کند.

ترامپ بارها مطلع بودن از برگزاری جلسه میان پسر ارشدش، دامادش و «پل مانافورت» رئیس وقت ستادش با یک وکیل روس در برج ترامپ را تکذیب کرده و گفته هرگز از آن خبر نداشته است.

آگاهی یا عدم آگاهی ترامپ از آن جلسه می‌ تواند برای تحقیقات بازرس ویژه حکم مرگ و زندگی را داشته باشد چرا که در صورت اطلاع ترامپ از این جلسه، او رسما در مظان اتهام همدستی با روسیه با هدف تغییر در نتیجه انتخابات قرار می‌ گیرد؛ موضوعی که از نظر بسیاری، خدشه وارد کردن به دموکراسی آمریکا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.