کمیته منابع مالی مجلس نمایندگان آمریکا 10 روز برای دریافت اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ مهلت تعیین کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد «ریچارد ای. نیل» رئیس دموکرات کمیته منابع مالی مجلس نمایندگان آمریکا، با ابراز نگرانی از استفاده سوء استفاده از قدرت، سازمان مالیاتی این کشور را موظف کرد تا 23 آوریل اظهارنامه های مالیاتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور را به کنگره تحویل دهد.

این کمیته پیش تر هم از سازمان خدمات درآمد داخلی که مسئول انجام امور مالیاتی است، خواسته بود اسناد مالیاتی ترامپ را تحویل کنگره دهد ولی با مخالفت این سازمان روبرو شده بود.

نیل، نماینده دموکرات ایالت «ماساچوست» در نامه تازه خود به رئیس این سازمان هشدار داد که عدم ارسال مدارک مورد نظر مخالفت با خواسته کنگره تلقی خواهد شد.

لحن نامه ریچارد نیل نشان می دهد دموکرات ها آماده اند درخواست خود را به دادگاه بکشانند.

طبق قوانین آمریکا، ریچارد نیل تنها عضو مجلس نمایندگان است که اجازه دارد به سوابق مالیاتی شهروندان دسترسی مستقیم داشته باشد.

او خواهان دریافت اسناد مربوط به مالیات پرداخت شده به وسیله دونالد ترامپ و شرکت هایش طی یک دوره 6 ساله است. اما جمهوری خواهان کنگره با این درخواست مخالفند.

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه گفت که نامه ریچارد نیل را خوانده اما به ضرب الاجل جدید متعهد نخواهد بود.

منوچین در نشست خبری در حاشیه نشست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گفت: «وکلای خزانه داری به همراه وزارت دادگستری در حال بررسی قانونی بودن این درخواست هستند.»

وی در عین حالی که گفت به قانون متعهد خواهد بود، اعلام کرد که نگرانی های جدی ای در مورد حفاظت از حریم خصوصی میزان مالیات های مالیات دهندگان از جمله ترامپ دارد.

منوچین گفت: «من فکر نمی کنم این ها موضوعات ساده ای باشند. این ها موضوعات مرتبط با قانون اساسی هستند.»

دونالد ترامپ که همواره با این درخواست مخالفت کرده، می گوید سازمان مالیاتی آمریکا در حال بازنگری اسناد مالیاتی اوست و به همین دلیل نمی تواند این اسناد را منتشر کند.

اما سازمان خدمات درآمد داخلی (سازمان مالیاتی آمریکا)‌ اعلام کرده که به رغم بررسی اسناد مالیاتی ترامپ به وسیله بازرسان این سازمان،‌ منع قانونی برای انتشار آن وجود ندارد.

همه روسای جمهوری آمریکا در 40 سال گذشته اسناد مالیاتی خود را منتشر کرده اند. بنابراین دموکرات های کنگره انتشار اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ را هم ضروری می دانند.

روز جمعه «الیجا ای. کامینگز» نماینده دموکرات ایالت «مریلند» و رئیس کمیته بازرسی و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا به جمهوری خواهان خبر داد که قصد دارد در روزهای آتی برای شرکت حسابرسی «مازارس یو اس ای» که با رئیس جمهور مرتبط است، احضاریه ای ارسال کند تا این شرکت را وادار کند اسناد مالی معتبر در مورد دارایی های خود را ارائه کند.

جمهوری خواهان این درخواست را رد کردند و آن را تخلف از قدرت و سطح اختیارات این کمیته خواندند. اما کامینگز گفت اجازه دارد با استفاده از سطح اختیاراتش در مورد تخلفات احتمالی ترامپ و شهادت «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ که گفته بود رئیس جمهور عمدا در مورد دارایی هایش دروغ گفته است.

ترامپ همچنان مالکیت خود بر بخش های بسیاری چون زمین های گلف، هتل ها، برج ترامپ در نیویورک و عمارت اعیانی خود در مارالاگوی فلوریدا را حفظ کرده است.

پیش بینی می شود بن بست میان کنگره و کاخ سفید بر سر درخواست  کمیته منابع مالی مجلس نمایندگان آمریکا به یک مناقشه حقوقی بی‌ سابقه بیانجامد. جمهوری خواهان درخواست و پافشاری ریچارد نیل را بی‌ سابقه و سیاسی دانسته‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.