مشاور سابق کاخ سفید در زمان ریاست‌ جمهوری ریچارد نیکسون آغاز روند استیضاح ترامپ را تنها راه پیش رو در پی انتشار اسناد اخیر دانست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله نیوزویک گزارش داد: یکی از چهره‌ های اصلی رسوایی واترگیت به سی ان ان گفته است که اتهاماتی که اخیرا در اسناد دادگاهی علیه «دونالد ترامپ» مطرح شده به قدری است که کنگره می تواند با استناد به آنها روند استیضاح را آغاز کند.

«جان دین» به  سندی اشاره داشت که توسط دادستان‌ های فدرال در نیویورک در مورد پرونده «مایکل کوهن» وکیل سابق رئیس‌ جمهور آمریکا منتشر شد.

بر اساس این سند، کوهن مدعی شده است که از طرف ترامپ موظف شده بود تا پرداخت‌ هایی که نقض قوانین مالی کارزار بود، تایید کند.

دین که مشاور سابق کاخ سفید در زمان ریاست‌ جمهوری ریچارد نیکسون بود که در حوادث سرقت از واترگیت و متعاقب آن سرپوش گذاشتن بر این رسوایی نقش مهمی داشت، گفت کوهن مستقیما ترامپ را هدف گرفت و اظهاراتش مستقیم به او دلالت دارد.

دین گفت: «من فکر نمی کنم همیشه روسای جمهور از این پرونده های خلاص شوند.»

او ادامه داد: به نظر من این مساله در کنگره مطرح خواهد شد. معتقدم آنچه این سند نشان می‌ دهد گزینه‌ ای جز آغاز روند استیضاح مقابل پای قانونگذاران آمریکایی نمی‌ گذارد.»

در حالی که آغاز فرایند استیضاح نامشخص است، کنترل دموکرات‌ ها بر مجلس نمایندگان آمریکا که از ماه آتی آغاز می‌ شود، احتمال اجرای استیضاح را نسبت به روزهای نخست ریاست جمهوری ترامپ بیشتر کرده است.

زمانی که دموکرات‌ ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از ماه ژانویه 2019 به دست بگیرند، اختیارات بیشتری برای صدور احضاریه خواهند داشت.

با این حال «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید مدعی شده است سند منتشر شده «ارزشی ندارد».

در این سند از ترامپ نام برده نشده اما در آن به یک «فرد شماره 1» اشاره شده که که کوهن با او همکاری می کرده است.

«تد لو» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا از کمیته قضایی مجلس گفته است که این سند نشان می دهد ترامپ دو جرم مرتکب شده است.

لو که از منتقدان ترامپ است، به مجری MSNBC گفت: «ما رئیس جمهوری روی کار داریم که در حالی که هنوز در راس قدرت است دو جرم مرتکب شده است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.