مجلس عوام انگلیس زمان خروج از اتحادیه اروپا را سه ماه به تعویق انداخت.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مجلس عوام انگلیس زمان خروج از اتحادیه اروپا را سه ماه به تعویق انداخت.

طرح برگزاری مجدد همه‌پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با مخالفت قاطع نمایندگان مجلس عوام روبه‌رو شد.

۳۳۴ نماینده به این طرح رای مخالف دادند و تنها ۸۵ نفر با آن موافقت کردند.

رای‌گیری در مجلس عوام درباره گزینه‌های متفاوت دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا شامگاه پنچشنبه همچنان ادامه دارد.

آخرین تلاش‌های نمایندگان برای یافتن راه حلی برای خروج کم‌هزینه‌تر از اتحادیه اروپا در حالی به‌شدت دنبال می‌شود که پروسه برکسیت باید تا ۲۹ مارس، یعنی ۱۵ روز دیگر، عملی شود.

در همین حال،«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا می گوید به زودی از رهبران اروپایی ۲۷ کشور عضو اتحادیه می خواهد با تمدید مهلت نهایی برکسیت موافقت کنند.

دولت محافظه کار انگلیس پس از دومین رای عدم اعتماد مجلس عوام به توافق برکسیت پیشنهاد داده تاریخ نهایی شدن برکسیت، ۲۹ مارس، از سوی اتحادیه اروپا تمدید شود.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس از اتحادیه اروپا خواسته است تاریخ ۲۹ مارس را به ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی تغییردهد. رهبران اتحادیه اروپا در ۲۱ مارس در بروکسل در این باره دیدار و گفتگو می کنند.

همزمان رسانه های آلمانی پنج شنبه ادعا کردند که آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور برای تعیین تکلیف برکسیت موافق اهدای زمان بیشتر به دولت ترزا می است. هرچند صدراعظم آلمان هنوز بصورت علنی دراین باره واکنشی نداشته است اما اگر چنین ادعایی درست باشد، با توجه به نفوذ دولت آلمان روی اتحادیه اروپا، می توان انتظار داشت که رهبران کشورهای اروپایی در نشست بروکسل به اهدای زمان بیشتر به انگلیس راضی شوند.

به گفته بی بی سی به نظر می رسد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور دومین ابرقدرت اقتصادی اروپا نیز با تمدید زمان برکسیت موافق است اما فرانسه خواهان اجرای شروطی جدی در این زمینه است. از جمله اینکه اتحادیه اروپا برای آخرین بار به دولت انگلیس چنین امتیازی می دهد.

در میان کشورهای شرق عضو اتحادیه اروپا هم مقامات دولت لهستان به طور ضمنی موافقت خود را با تمدید زمانی اعلام کرده اند. وزیر خارجه لهستان گفته است کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند «این زمان اندک» را به دولت انگلیس«هدیه» بدهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.