نمایندگان انگلیسی با مجموع ۳۱۲ رأی منفی در برابر ۳۰۸ رأی مثبت چنین نظر دادند که کشورشان بدون توافق برکسیت با اتحادیه اروپا از جرگه بلوک اروپایی خارج نشود.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، تنها ۱۶ روز مانده به تاریخ خارج شدن رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مجلس عوام این کشور طرح خروج از اتحادیه بدون نیاز به توافق برکسیت را رد کرد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه ۲۲ اسفند با حضور نخست وزیر «ترزا می» در پایان نشستی که موافقان و مخالفان برکسیت بدون توافق در آن سخنرانی کردند، با اختلافی بسیار اندک به این تصمیم رأی منفی دادند. به این ترتیب نمایندگان انگلیسی با مجموع ۳۱۲ رأی منفی در برابر ۳۰۸ رأی مثبت چنین نظر دادند که کشورشان بدون توافق برکسیت با اتحادیه اروپا از جرگه بلوک اروپایی خارج نشود.

انگلیس قرار است روز ۲۹ ماه جاری میلادی برابر با ۹ فروردین ۱۳۹۸ رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

مجلس عوام انگلیسسه‌شنبه شب نیز برای دومین بار به توافق برکسیت که ترزا می، نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا به دست آورده بود رای منفی داده بودند.

همزمان با نشست مهم نمایندگان انگلیس در مورد خروج از اتحادیه اروپا، گروهی از موافقان و مخالفان برکسیت در برابر مجلس عوام این کشور در لندن تجمع کرده و خواستار اجرای برکسیت شدند.

نخستین واکنش‌ها

ترزا می، نخست وزیر انگلیس بلافاصله پس از اعلام رد برکسیت بدون توافق در مجلس عوام کشورش از این تصمیم که با اختلافی بسیار جزئی به دست آمد استقبال کرد و گفت: «بدون توافق، برکسیت ممکن بود برای مدتی بسیار طولانی‌تر به تعویق بیفتد.»

بازار ارز نیز به مهم‌ترین رویداد سیاسی امشب در انگلیس واکنش نشان داد. قیمت پوند انگلیس چهارشنبه شب در بازار نیویورک ۱.۲ درصد افزایش یافت و در ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ به ۱.۳۲ دلار آمریکا رسید. این در حالی است که نرخ برابری پوند در روز سه‌شنبه در همین ساعت ۱.۳۰ دلار بود.

رأی‌گیری برای تعویق برکسیت

با وجود رأی منفی به خروج بدون توافق انگلیس، کارشناسان اروپایی احتمال خروج ناگهانی و بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را همچنان محتمل می‌دانند. مجلس عوام انگلیس قرار است روز پنج‌شنبه ۲۳ اسفند نیز درباره به تعویق انداختن «محدود» زمان خروج از اتحادیه تصمیم بگیرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید به اجماع موافقت خود با تصمیم انگلیس را اعلام کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.