اتحادیه اروپا اعلام کرد که دولت آمریکا بدون اطلاع، جایگاه دیپلمات‌های این اتحادیه در واشنگتن را تنزل داده است.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا اعلام کرد که دولت آمریکا بدون اطلاع، جایگاه دیپلمات‌های این اتحادیه در واشنگتن را تنزل داده است.

این مسئله که با تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده  آمریکا و از طریق تغییر در پروتکل‌های دیپلماتیک رخ داده به این معناست که دیپلمات‌های مستقر در آمریکا احتمالا کمتر از قبل به مراسم و رویدادهای مهم در این کشور دعوت خواهند شد یا جایگاهی نازل‌تر از گذشته در مراسم‌های رسمی خواهند داشت.

این اقدام در اواخر سال ۲۰۱۸ رخ داده است، اما مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند چون اطلاعی از سوی آمریکا در این خصوص داده نشده است، این اتحادیه نمی‌داند دقیقا از چه زمانی این موضوع در دستور کار واشنگتن قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اروپا در این خصوص تأکید کرد که: «از تغییراتی که اخیرا در تشریفات دیپلماتیک با آمریکا ایجاد شده مطلع هستیم و در حال رایزنی با مقام‌های آمریکایی در خصوص چرایی این اقدام ایالات متحده هستیم.»

دونالد ترامپ همواره از تلاش‌های جدایی طلبانه کشورهای اتحادیه حمایت کرده و به ترزا می هم توصیه کرده روند خروج از اتحادیه اروپا را تسریع کند. مواضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص اتحادیه اروپا همواره موجب نارضایتی بروکسل بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.