«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در این زمینه گفت: موشک های ایران که به سمت البوکمال شلیک شد در چارچوب مبارزه با تروریسم شلیک شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از شبکه المیادین، سوریه امروز نخستین واکنش خود به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها در منطقه «البوکمال» در دو روز پیش را اعلام کرد.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در این زمینه گفت: موشک های ایران که به سمت البوکمال شلیک شد در چارچوب مبارزه با تروریسم شلیک شد.

المعلم این حمله موشکی به البوکمال در استان«دیرالزور» را مورد تمجید قرار داد و افزود: موشک های ایرانی که عناصر داعش را در الیوکمال هدف قرار داد در چارچوب مبارزه با تروریسم شلیک شد و همکاری با ایران قانونی است و با حاکمیت سوریه در انسجام است.»

المعلم در ادامه گفت: فصل پایانی جنگ سوریه شامل آزادی استان «ادلب» ریف های شمالی و شرقی «حلب» تا «منبج» و شرق فرات می شود و تأکید کرد که این خود سوریه است که فصل پایانی جنگ علیه تروریسم را می نویسد.

وزیر خارجه سوریه درباره تحویل سامانه موشکی دفاعی«اس300» روسیه نیز گفت که کشورش در این زمینه به روسیه اعتماد دارد و آسمان سوریه با این موشک مورد حمایت قرار می گیرد.

بنابراین گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حادثه تروریستی اخیر اهواز بامداد دوشنبه (دهم مهر) مقر تروریست‌ها و سران گروهک‌های تکفیری را در شرق فرات در سوریه هدف حمله موشک‌های بالستیک قرار داد.

ساعت دو بامداد (نهم مهرماه 1397)، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین از «کرمانشاه»، مقر سرکردگان تروریست ها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را در فاصله 570 کیلومتری هدف قرار داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.