میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور آمریکا همچنان رو به کاهش است و تنها 36 درصد از مردم از عملکرد او راضی هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان آمریکا گزارش داد میزان رضایت از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته میلادی 6 درصد کاهش یافته و او به رکورد جدیدی در میان مستقلان سیاسی از نظر سطح پایین محبوبیت دست یافته است.

 تازه ترین نظرسنجی این شبکه خبری نشان می دهد میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور آمریکا همچنان رو به کاهش است و تنها 36 درصد از مردم از عملکرد او راضی هستند. میزان رضایت از عملکرد ترامپ هم اکنون در مقایسه با ماه اوت 6 درصد کمتر شده است. در ماه اوت 42 درصد از مردم آمریکا گفته بودند از عملکرد ترامپ راضی هستند. 

 

Untitled

 

بر اساس این نظرسنجی میزان رضایتمندی از عملکرد ترامپ به تفکیک در میان جمهوری خواهان 82 درصد، مستقل ها 31 درصد و دموکرات ها تنها 5 درصد است. بر همین اساس، رضایتمندی از عملکرد ترامپ در مقایسه با ماه اوت در میان جمهوریخواهان 6 درصد کاهش یافته و از 88 درصد به 82 درصد رسیده است. هم اکنون 31 درصد از کسانی که خود را مستقل می دانند از عملکرد ترامپ حمایت می کنند، این رقم در ماه اوت 47 درصد بود. رضایت از عملکرد ترامپ در میان دموکرات ها همان 5 درصد بود و تغییری نکرده است. 

نظرسنجی سی ان ان نشان می دهد تنها 32 درصد از مردم آمریکا، رئیس جمهور این کشور را فردی درستکار و قابل اعتماد می دانند. این بدترین آمار در این خصوص در نظرسنجی های سی ان ان است. 

این کاهش میزان رضایت در آستانه انتشار مقاله نیویورک تایمز و همچنین گزارش هایی از کتاب جنجالی «باب وودوارد» در روز سه شنبه (امروز) گزارش شده است. هر دوی این گزارش ها نشان می دهد کاخ سفید در هرج و مرج و آشفتگی است و کارکنان فعالانه در تلاش برای خنثی کردن اقدامات مخرب ترامپ هستند. 

«جان ساکی» مدیر ارتباطات دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت ترامپ با شعار ایجاد تغییر در واشنگتن پا به عرصه گذاشت اما نظرسنجی ها نشان می دهد در این کار ناموفق بوده است.

وی گفت: اگر چه نظرسنجی ها رقم های تعیین کننده ای نیستند و بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خیلی چیزها تغییر کرده است اما به هر حال این ارقام می تواند اهمیت داشته باشد و در انتخابات میان دوره ای نوامبر به جمهوری خواهان کمک کند.

60 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند رئیس جمهورشان به قوانین احترام نمی گذارد، چهار دهم نیز می گویند او نمی تواند تغییراتی که کشور به آنها نیاز دارد را اعمال کند.

این نظرسنجی از 6 تا 9 سپتامبر در میان 1003 بزرگسال به صورت تلفنی انجام شده و درصد خطای آن 3.8+_ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.