سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت بنیان خانواده‌ها و ایجاد بستر مناسب برای شادی و نشاط امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا، جاسم زارعی در همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در کنار تقویت بنیان خانواده ارتقای کیفیت زندگی، افزایش امکانات رفاهی مناسب، ایجاد شادی و نشاط، تشکیل کلاس‌های آموزشی مدون، مستمر و هدفمند و مهم‌تر از همه اجرای پیوست سلامت در صنعت عواملی هستند که آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهند.

زارعی با اشاره به حضور صنایع عظیم نفت و گاز در منطقه تصریح کرد: احداث شهر یا شهرک‌هایی در منطقه‌ای عاری از آلودگی و سازگار با آداب، رسوم و حرفه مردم با در نظر گرفتن مشوق‌ها و فرهنگ‌سازی لازم نیز می‌تواند بر ایجاد نشاط بیشتر و درنتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی یکی از چالش‌های مؤثر در بروز آسیب‌های اجتماعی را از بین رفتن شغل‌های بومی و سنتی عنوان کرد و افزود: از بین رفتن مشاغل بومی از قبیل کشاورزی، دامداری، صیادی و اخیراً تجاری به پیدایش و گسترش فقر در جامعه منجر می‌شود که این موضوع از عوامل مؤثر برافزایش آسیب‌های اجتماعی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: با توجه به نهادینه شدن امر مدیریت سلامت همه‌جانبه با تأکید بر اجتماعی شدن سلامت در کشور، مشارکت فعال مردم به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان عسلویه، رئیس دانشگاه پیام نور استان، روسای دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، جمعی از مسئولان ادارات، گروه‌های اجتماع‌محور و سمن‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور شهرستان عسلویه برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.