به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز یکشنبه در بازدید خبرنگاران از نخستین اسکله 50 هزار تنی مجتمع بندری نگین افزود: طرح های افتتاحی شامل اسکله ۵۰ هزار تنی پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین، خارج سازی کشتی مغروق نوید از عمق کانال بندر بوشهر، بازسازی کامل شناور آتشخوار مراد ۳، اجرای دیوار پیرامونی بندر گناوه، دوربین مداربسته بندر خارگ و لایروبی بندر محمد عامری است.
وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی ساختمان جست وجو و نجات اداره بندر دیلم و احداث سیستم اطفای حریق بندر خارگ آغاز می شود.

** نخستین اسکله بخش خصوصی در بوشهر ساخته شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ساخت نخستین اسکله کانتینری بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین بوشهر با 90 میلیارد ریال اعتبار به پایان رسید و آماده بهره برداری است.
ارجمند زاده افزود: ساخت این پایانه به عنوان یکی از 2 اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین به عنوان نخستین اسکله احداثی کشور توسط بخش خصوصی است که بزودی بهره برداری خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین طرح لایروبی پای اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین با 70 درصد پیشرفت تا 2 ماه آینده به اتمام می رسد.
ارجمند زاده گفت: با اجرای طرح لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین که با 30 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده عمق این اسکله به 12 متر افزایش و زمینه پهلوگیری کشتی های 50 هزار تنی در این اسکله فراهم می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: طرح لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر نیز در یکماه آینده با یکهزار و 500 میلیاد ریال اعتبار آغاز می شود.
وی افزود: با اجرا این پروژه عمق کانال دسترسی بندر بوشهر از هشت به 10.8 متر خواهد رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: برای افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر در مجموع 5.8 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی خواهد شد.
ارجمندزاده افزود: در سال 1386 عمق کانال دسترسی بندر بوشهر 10.8 متر بود اما به دلیل انجام نشدن عملیات لایروبی سالانه عمق کانال به هشت متر کاهش پیدا کرد.

** جذب سرمایه گذار برای دیگر طرح های توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین به مساحت تقریبی 200 هکتار، شامل سه پایانه کانتینری، چند منظوره، فله و مایع طراحی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: برای برق رسانی به جزیره نگین در مجموع 270میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود که تجهیزات اولیه آن نیز خریداری شده است.
وی گفت: درکنار این موضوع طرح راه‌اندازی یک نیروگاه کوچک گازی(پیشرفته) بزودی آماده بهره برداری می شود که می توانیم به این وسیله سهم قابل توجهی از مصرف برق را از روی دوش برق شهر برداشته و کمک موثری به مصرف برق بوشهر کنیم و در شرایطی که پیک مصرف در بندر نداریم بخش مازاد برق را در اختیار برق شهر قرار دهیم.
وی گفت: جاده دسترسی به مجتمع نگین به بزرگراه بوشهر به برازجان از طریق یک جاده چهار کیلومتری به جاده شیف ایجاد شده است که ارتباط مستقیم نگین را از این طریق به بزرگراه بوشهر برازجان فراهم می آورد.
ارجمندزاده ادامه داد: در این ارتباط یک جاده دسترسی با طول تقریبی 14 کیلومتر بزودی به موازات جاده شیف به نگین ایجاد و پس از آن جاده کنونی از نگین به بزرگراه تبدیل خواهدشد و مسیر نگین تا بزرگراه به صورت بلوار قابلیت دسترسی به مجتمع بندری نگین خواهد داشت.
ارجمند زاده افزود: با ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سایر طرح های توسعه مجتمع بندری نگین خواهم بود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.