به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز سه شنبه در نشست مشترک مدیران و فعالان اقتصادی استان های فارس و بوشهر درشهرستان دیرافزود: این بندر بهترین و نزدیک ترین مسیر دریایی برای صادرات کالا و مواد غذایی به کشور همسایه قطر است.
وی یادآورشد: بندر دیر با 109 مایل فاصله کمترین مسافت دریایی را با دوحه مرکز قطر دارد و ظرفیت پهلوگیری انواع شناورهای بزرگ و کوچک دریایی در اسکله این بندر، داشتن تجهیزات جابه جایی کانتینر و انبارسرپوشیده از مهمترین ظرفیت های مثبت این بندر برای صادرات محصولات به قطر است.
وی افزود: در بندر دیر با تشویق سرمایه گذاران، اسکله خصوصی برای صادرات مواد معدنی در این شهرستان فعال است.
اعتماد یادآورشد: در اجرای سیاست دولت برای خدمت به مردم، رونق اقتصادی و همکاری با کشور همسایه قطر این شهرستان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و آمادگی هرگونه رفع موانع صادرات دارد.
وی گفت: شهرستان دیر به عنوان قطب تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل است که صادرکنندگان می توانند با برنامه ریزی مناسب زمینه صادرات این محصول به کشور قطر را فراهم کنند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پارسال 65 هزار تن کالا از بندر دیر به کشور قطر صادر شده است.
محمد شکیبی نسب افزود: مساحت بندر تجاری دیر 9 هکتار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 500 هزارتن است.
وی گفت: وجود دستگاه ریچ استاکر و 2 دستگاه جرثقیل، شناور آتش خوار،230 متر اسکله و آپراتور مجهز و 3 هزار مترمربع انبار سرپوشیده و هشت هزار مترمربع بارانداز از مزیت های بندر تجاری دیر است.
نایب رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر نیز گفت: مسئولان استان بوشهر با همفکری مسئولان استان فارس زمینه سرعت بخشی در بزرگراه بوشهر به سمت فارس را فراهم کنند.
حسین باباخانی افزود:باید از ظرفیت استان بوشهر برای صادرات استفاده شود و هدف اصلی این نشست ها در نظرگرفتن معیشت و زندگی مردم است که رونق داشته باشد.
وی با اشاره به شروع صدور گواهی مبدا در بندر دیر گفت: کیفیت کالا و استانداربودن آن تا بازار هدف مورد توجه و تاکید قرار بگیرد تا بازار هدف جذب شود .
مدیر عامل شرکت آریا ساحل شهرستان دیر گفت: بندر دیر با فعال بودن 14 شناور لندی گراف ظرفیت بالایی برای صادرات دارد و تجهیزات تخلیه و بارگیری در این بندر به خوبی انجام می گیرد.
اسماعیل مومنی افزود:در اختیار داشتن نیروهای مجرب و کارآزموده و همچنین بکارگیری به روزترین تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری کالای عمومی از مهمترین پتانسیل های این بندر است.
در سفر یکروزه مدیران و فعالان اقتصادی استان فارس و بوشهر به شهرستان دیر ظرفیت بندری این شهرستان و مسایل فراروی صادرات از مبدا به مقصد بررسی شد.
شهرستان دیر با 64 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر واقع است.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.