به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز پنجشنبه در نشست با مسئولان دفاتر پیشخوان دولت در استان بوشهر افزود:
به منظور تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس جمهوری، صیانت از حقوق مردم و رعایت تکریم ارباب رجوع بازرسی از نحوه خدمات دهی دفاتر خدمات پیشخوان دولت و رضایتمندی ارباب رجوع در دستور کار این دفتر قرار دارد.
وی اظهارداشت: رسالت اصلی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیردولتی ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور است و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف اند خدمات الکترونیکی خود را از طریق این دفاتر ارائه کنند.
دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی یادآورشد: دفاتر پیشخوان دولت براساس معیارهایی همچون پوشش مساحتی و با هدف سهولت دسترسی به خدمات، میزان خدمات واگذار شده به دفاتر، و براساس آمایش استانی و تعیین ظرفیت و محدوده مناسب برای ایجاد دفاتر جدید در شهر های مختلف استان با اولویت محله ها و شهرک های تازه تاسیس فاقد دفاتر پیشخوان دولت تاسیس و ارائه خدمات می‌ کنند.
وی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان دولت با هدف ممانعت از موازی کاری دستگاه های دولتی، حرکت به سمت دولت الکترونیک و واگذاری خدمات دستگاه های اجرایی به این دفاتر تشکیل و از سوی بخش خصوصی اداره می‌ شوند.
برزگرزاده ادامه داد: همچنین تعداد 22 دفتر پلیس +10 در استان استقرار دارند که از این شمار 6 دفتر در شهر بوشهر فعال و مستقر هستند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: کارگزاری‌های فعال استان در قالب 6 دفتر فعالیت می کنند که
از این شمار 2 دفتر در شهر بوشهر، 2 دفتر در شهرستان عسلویه و شهرستان های گناوه و کنگان نیز هرکدام یک دفتر مشغول فعالیت هستند و یک دفتر دیگر در آستانه صدور مجوز و بهره برداری در شهر برازجان است.
وی افزود: ارائه خدمات از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولت علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از مراجعه حضوری آنان به ادارات و دستگاههای مختلف استان کاسته و این امر می تواند گامی مهم در راستای تحقق دولت الکترونیک به شمار رود که این مهم باعث افزایش سرعت انجام کار، ایجاد اشتغال، رضایت‌مندی مردم و افزایش دقت و در نهایت سلامت اداری را افزایش ‌دهد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.