به گزارش ایرنا، عباس جمشیدی چهارشنبه شنبه شب درنشست با رئیس اتاق بازرگانی بندربوشهر اظهارداشت: در مدت اخیر اتاق بازرگانی بندر بوشهر تعامل خوب و سازنده ای با دستگاه های دولتی استان برقرار کرده که این رویکرد آنها قابل تقدیر است و همراهی بیشتر سیستم اداری با فعالان بخش اقتصادی ضروری است.
وی افزود: این روحیه تعاملی مجموعه اتاق بازرگانی بندر بوشهر عامل انگیزشی مهم برای دستگاه های اجرایی است که باید در آینده نیز این رویکرد ارزشمند توسط مجموعه اتاق بازرگانی بندر بوشهر تداوم یابد.
جمشیدی تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور تزریق امید به جامعه باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان بخش های مختلف قرار گیرد.
وی ادامه داد: در سایه امید آفرینی در جامعه است که می توان در راستای حل بسیاری از مشکلات گامی اساسی برداشت.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: بیش از 2 سال است که گمرک بندر بوشهر بصورت سرپرستی اداره می شود که این وضعیت در عملکرد این گمرک تاثیر داشته است.
خورشید گزدرازی ادامه داد: باید ساز و کاری فراهم شود بندر بوشهر سابقه تجاری درخشان خود را بازیابد.
وی گفت: از دیرباز بازرگانی و تجارت راه اصلی تامین معاش ساحل نشینان استان بوشهر بوده است.
گزدرازی اظهار داشت: از دیگر مشکلات حوزه اقتصادی استان بوشهر رفتن برند ال جی از این استان است که در زمان حضور خود باعث رونق بیش از پیش این بندر شده بود.
وی افزود: استان بوشهر با تولید حدود 15 هزار تن میگوی پرورشی در سال قطب تولید این آبزی است که به دلیل نبود کانتینرهای یخچالی صادرات این محصول از این استان صورت نمی گیرد.
گزدرازی بیان کرد: در صورت تحقق این مهم علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در استان فرصت های شغلی فراوانی ایجاد می شود.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: طرح تحول اتاق بازرگانی بندر بوشهر در ابعاد مختلفی تدوین شده است.
رسول غلامی اظهارداشت: دراین ارتباط هدف گذاری شده تا در محدوده های اصولی و اساسی اتاق بازرگانی بندر بوشهر شامل مسائل مالی و اقتصادی اتفاقات مثبت و سازنده ای رقم بخورد.
وی افزود: شمار نشست های اعضای هیات رئیسه اتاق و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بوشهر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
غلامی یادآور شد: از سال 1392 تا شهریور ماه 1396 تنها 15 نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر برگزار شد که این شمار نشست ها در 9 ماه گذشته به 6 نشست رسیده است.
وی افزود: در این بازه زمانی 6 هزار گواهی مبدا در اتاق بازرگانی بوشهر صادر شد این درحالی است که در 9 ماه گذشته تعداد گواهی های صادره بیش از چهار هزار و 500 گواهی است.
غلامی اظهار داشت: دریافت گواهی ایزو 9002 که برای بهبود کیفیت و زمینه سازی ارائه خدمات بموقع به جامعه هدف است از دیگر دستاوردهای اتاق بازرگانی بندر بوشهر است.
وی گفت: راه اندازی مرکز داوری و تدوین شیوه نامه اعزام و پذیرش هیات های تجاری براساس نیاز و ظرفیت های استان بوشهر از دیگر اقدام های اتاق بازرگانی بندر بوشهر است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.