به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز سه شنبه در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر افزود: برای مسدود شدن زمینه بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید راهکارهای لازم تدوین و اجرایی شود.
وی بیان کرد: اشتغال، مهم‌ترین عامل جلوگیری از بازگشت به اعتیاد در بهبودیافتگان است که این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.
خورشیدی با تاکید بر تقویت مراحل سه ‌گانه پیشگیری، درمان و تداوم سلامت در معتادان اظهار داشت: فراهم شدن اشتغال و مسدود کردن راه های بازگشت به اعتیاد در بهبودیافتگان ضروری است.
وی افزود: اشتغال برای بهبودیافتگان بر اساس شیوه نامه مدون و ارائه مشوق‌های لازم ایجاد و باید زمینه ای فراهم شود تا این افراد بتوانند از نظر برنامه‌های مختلف از جمله اشتغال مورد حمایت قرار گیرند.
خورشیدی ادامه داد: ساز مان های مردم نهاد برای حضور در بخش‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر، افزایش آگاهی‌های جامعه از نظر روانشناسی و رسیدگی به بهبودیافتگان باید تخصصی عمل کنند که این مهم نیاز به مهارت‌افزایی است.
وی یادآور شد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر خدمات و برنامه‌های مهم و قابل تحسینی در این زمینه انجام داده که ادامه این مهم امسال باید مورد توجه قرارگیرد.
خورشیدی ادامه داد: وظیفه‌ ذاتی سازمان های مردم نهاد توانمندسازی جامعه هدف در مقابل با آسیب‌های اجتماعی است و برنامه‌ریزی برای پیشگیری گرایش به اعتیاد در همه مقاطع سنی باید فراگیر شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.