عیسی نوشاد روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: گسترش فرهنگ صلح و سازش بین مردم می تواند در کاهش طلاق، اختلافات خانوادگی، گرایش به مواد مخدر نقش موثری ایفا کند.
وی با اشاره به ورودی روزانه هشت پرونده اختلاف خانوادگی به شعبه حقوقی دادگستری شهرستان دیر اضافه کرد: تلاش همه مسئولان بویژه در امور فرهنگی و فرهنگ سازی در کاهش جرم در جامعه موثر است.
رئیس دادگستری شهرستان دیر افزود: در این شهرستان مرزی باید از ورود کالای قاچاق بویژه اجناس غیر مجاز جلوگیری شود.
وی ادامه داد: دادگستری شهرستان نسبت به پرونده های کالای قاچاق بویژه مشروبات الکلی با اشد مجازات برای مجرمان برخورد می کند.
نوشاد در ارتباط با پدیده زمین خواری در شهرستان دیر اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته 100 درصد پرونده زمین خواری که مربوط به سال های قبل بود به نفع دولت رای صادرشده است که باعث شد تا زمین خواری در این شهرستان متوقف شود.
وی از منابع طبیعی، راه و شهرسازی خواست تا نسبت به سند دارکردن اراضی اقدام کنند.
رئیس دادگستری دیر، تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرارداد و گفت: در این اداره به لحاظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع وضعیت مطلوب است و توانسته رضایت مندی نسبی در میان شهروندان ایجاد کند و کمبودهایی هم وجود دارد که در فکر برطرف کردن آنها هستیم.
نوشاد، کاهش اطاله دادرسی، تسریع در رسیدگی به پرونده های مسن، ادامه برخورد با زمین خواران و قاچاق با کمک ادارات متولی و تعامل با ادارات را از اولویت های سال جاری دادگستری شهرستان دیر بیان کرد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.