ابراهیم هوشمندیان روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین پهلوگیری شناور امداد و نجات هلال احمر نیز با توجه به چند منظوره بودن اسکله این بندر و تعدد و ترافیک بالای شناورها و قایق های صیادی با مشکلاتی روبرو است که حل این مشکل و سامان دهی مکانی برای استقرار آسان شناور امداد و نجات می تواند به خدمات دهی آن در حوادث احتمالی کمک کند.
وی درباره مشکلات پایگاه امداد و نجات جاده ای کنگان بیان کرد: با وجود توسعه صنعت در این شهرستان و ترافیک بالا و حوادث جاده ای در محور کنگان - عسلویه، پایگاه امداد و نجات جاده ای در یک دستگاه کانکس در گلوگاه شیرینو مستقر است که انتظار می رود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تسریع و سهولت در خدمات دهی این پایگاه، یکی از ساختمان های بلااستفاده خود را در این مسیر در اختیار این پایگاه هلال احمر قرار دهد.
هوشمندیان، به راکد ماندن ساختمان قدیمی و وسیع هلال احمر اشاره و با بیان اینکه این بنا مربوط به قبل از انقلاب است، خواستار مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای احداث یک مجموعه بزرگ امداد و نجات، درمانی و فرهنگی در این ساختمان قدیمی شد.
رئیس جمعیت هلال احمر کنگان در باره دوره های آموزشی اظهار داشت: در سال گذشته 70 دوره آموزش کمک های اولیه، مقدماتی امداد و نجات با حضور بیش از 1500 نفر در این شهرستان برگزار شد.
وی به موضوع آموزش خانواده ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته طرح آموزش خانواده ها با مسائل امداد و نجات با عنوان طرح خادم با حضور 450 خانوار برگزار شد.
هوشمندیان به اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی سالن چند منظوره امداد نجات و فرهنگی هلال احمر گفت: درصورت تامین اعتبار، این مجموعه تا هفته دولت آماده بهره برداری خواهد شد.
شهرستان ساحلی کنگان در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخشی از طرح ها و فازهای توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی در این شهرستان اجرا شده است.
7208/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.