انور طاهایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک اکیپ برف روب با 10 نیرو به همراه سه دستگاه کمپرسی تیغه دار، یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در مسیر جاده سقز - بانه مستقر و عملیات برف روبی و نمک پاشی را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه بارش برف در برخی نقاط این شهرستان به بیش از 20 سانتی متر رسیده است، افزود: در جاده بانه - سردشت، سه دستگاه کمپرسی تیغه دار و یک دستگاه گریدر در محدوده شهر کانی سور مستقر هستند تا با انجام عملیات تیغه زنی و نمک پاشی مانع مسدود شدن این مسیر شوند.
طاهایی از فعالیت یک دستگاه کمپرسی تیغه دار در مسیر گردنه قرچ دابان جاده بانه - مریوان نیز خبر داد و تاکید کرد: در صورتی که بارش برف همچنان ادامه داشته باشد عملیات برف روبی و تیغه زنی این مسیر با تعداد بیشتری خودرو مخصوص انجام خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر بانه نیز از استقرار یک اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت امداد و نجات متشکل از 10 نیرو در گردنه خان برای امداد رسانی به مسافران و در راه ماندگان خبر داد.
آزاد فتاحی اضافه کرد: اکیپ های مستقر در گردنه خان در صورت لزوم مسافران را در پایگاه امداد و نجات اسکان خواهند داد ضمن امداد رسانی به خودروهای در راه مانده، جیره غذایی خشک در بین مسافران توزیع می کنند.
رئیس اداره هواشناسی بانه نیز گفت: سرعت ورزش باد هم اکنون 12 متر بر ثانیه است که در ارتفاعات به 18 متر بر ثانیه می رسد.
محمد ویسی افزود: میزان بارندگی 17 میلی متر و میزان بارش برف در شهر بانه یک سانتیمتر و در ارتفاعات و مناطق مرتفع بیش از 10 سانتی متر بوده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، راه های اصلی و فرعی شهرستان بانه شامل جاده بانه - سردشت با 45 کیلومتر در حوزه بانه، جاده بانه - سقز با 15 کیلومتر در حوزه بانه، جاده بانه - مریوان با 32 کیلومتر در حوزه بانه، جاده بانه - آرمرده 14 کیلومتر و جاده بانه - سیرانبند 25 کیلومتر از جمله راه های منتهی به این شهرستان مرزی هستند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.