به گزارش ایرنا حسین دادمهر دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات با موضوع اقتصاد مقاومتی در فرمانداری دیر افزود: دیر بعد از بوشهر بندر پیشرو در امر صادرات به خارج از کشور است.
وی یادآورشد:برخی از کارهای اداری در امر صادرات کندی ایجاد می کند که باید همه مسئولان دست به دست هم بدهند تا این مشکلات برطرف شود.
رییس اداره بندر و دریانوردی شهرستان دیر اظهارداشت: برای ترخیص هرشناور باید اداره گذرنامه یا نماینده وی در شهرستان حضور داشته باشد و پست قرنطینه و باسکول نیز شبانه روزی فعال باشد تا اختلال در امر ترخیص کالا ایجاد نشود.
وی گفت: احداث و توسعه اسکله به مقدار 200 متردر دست مطالعه و بررسی قراردارد و ساختمان باسکول نیز در حال تکمیل است.
فرمانداردیر نیز گفت: این بندر نزدیک ترین مسیر دریایی برای صادرات کالا و مواد غذایی به کشور همسایه قطر است.
حمزه اعتماد افزود: بندر دیر با تجهیزات بندری و تجاری برای صادرات محصولات غذایی و معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس آمادگی کامل دارد.
وی اضافه کرد: برای بررسی رفع مشکلات صادرات در این بندر نشست های مختلف انجام شده و شاهد رفع موانع در جلسات مختلف بوده ایم.
فرماندار دیر گفت: با لایروبی بندر تجاری دیر هم اینک شناورهای با تناژ بالا می توانند در این بندر پهلو بگیرند.
اعتماد اظهارداشت: تامین یک فروند شناور آتش خوار در حوضچه بندر تجاری و کشتی ناجی غریق و آماده شدن زیرساخت های بندری برای انجام صادرات از بندردیر انجام شده است.
وی گفت: تامین سوخت شناورها و کشتی ها، انجام امور گذرنامه و افزایش نیروی ترخیص کار از مشکلات فعالان اقتصادی بود که پیگیری و رفع مانع شد.
کورش چاهی بخش نماینده شرکت ابوخلیفه قطر و مالک لاندی گراف لیان 110 و پاسیار نیز گفت: برای اینکه روند صادرات از این بندر تسهیل ود نیاز است که برخی از موانع موجود برداشته شود.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.