حسن فخرایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استقبال برخی افراد از این کیوسک‌ها و دستفروشان ا عاملی مهم در افزایش شمار آنها در سطح شهر شده و در بیشتر موارد شهروندان به وضعیت نامناسب بهداشتی این واحدها توجه نمی‌ کنند.
وی بیان کرد: معضل دستفروشان دوره‌ گرد و کیوسک‌های ثابت و سیار عرضه ‌کننده مواد غذایی به‌عنوان یکی از مشکلات بهداشتی در بیشتر شهرها و روستاهای کشور مشهود و به یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت تبدیل شده است.
فخرایی بیان کرد: براساس قانون اصلاح ماده 13 و دستورالعمل های مربوط به آن واحدهای تهیه و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی باید دارای حداقل شرایط بهداشتی منطبق بر اصول بهداشتی و قوانین مرتبط باشد ولی با نگاهی ساده به دستفروشی ها و کیوسک‌ها می‌ توان به این نتیجه رسید که رعایت این اصول در این واحدها نامناسب است.
فخرایی اضافه کرد: رعایت موازین بهداشتی و ایمنی آب و مواد غذایی، نقشی مهم در تامین سلامت جامعه و ارتقای شاخص‌های بهداشت عمومی دارد.
وی گفت: در این ارتباط و به ‌منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی، همه دستفروشان معرفی ‌شده از مراجع ذیربط برای تائید سلامت جسمی و صلاحیت محل کسب مورد ارزیابی قرار می ‌گیرند.
فخرایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان، بیش از 200 کیلوگرم برنج و 60 کیلوگرم مرغ غیرقابل‌ مصرف در یک کارگاه غیرمجاز پخت مواد غذایی در بوشهر شناسایی و معدوم و با هماهنگی با مراجع قضایی و نیروی انتظامی ابزار و ادوات طبخ این کارگاه غیرمجاز توقیف شد.
فخرایی ادامه داد: شهروندان از خرید مواد غذایی و فست فود ها از دستفروشان و واحدهای سیار عرضه‌ کننده مواد غذایی خودداری کنند زیرا مراحل تهیه این اغذیه در منازل یا مکان‌های نامعلومی دور از چشم بازرسان بهداشت و بدون هرگونه کنترلی انجام می شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تأکید کرد: سامانه تلفنی 190 برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شهروندان است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.