به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در نشست هم اندیشی اجرای این طرح گفت: ساخت سرپناه برای نیازمندان از وظایف این نهاد حمایتی است که درکاری مشترک با سپاه امام صادق (ع) امسال یکهزار واحد مسکونی در 303 روستای این استان برای مددجویان احداث می شود.
احمد لطفی افزود: برای ساخت این شمار واحد مسکونی هر کدام با زیربنای 50 مترمربع 35 میلیارد ریال اعتبار اعتبار سرمایه گذاری می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته 643 واحد مسکن روستایی در 380 روستای استان بوشهر ساخته و تحویل نیازمندان شد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: درزمان حاضر 6‌ هزار و 500 خانوارشهری و روستایی زیرپوشش کمیته امداد این استان، فاقد مسکن مناسب هستند که بر اساس برنامه ‌ریزی تا پنج سال آینده با همکاری سپاه، دستگاه‌های اجرایی مختلف و خیران تلاش می شود، مشکل مسکن این خانوارها برطرف شود.
لطفی اضافه کرد: از این مجموع سه هزار و 700 خانوار در استان بوشهر مددجوی روستایی هستند.
وی توجه به برنامه‌ های فرهنگی و اجتماعی نیازمندان را از اولویت های کمیته امداد معرفی کرد و گفت: این نهاد حمایتی در کنار برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
لطفی ادامه داد: با تامین مسکن، بسیاری از مشکلات خانوارها برطرف و زمینه رونق و پیشرفت جامعه بیش از پیش فراهم می ‌شود.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ساخت یکهزار واحد مسکونی مددجویی روستایی باید در مدت یک سال انجام و تحویل شود.
سردار علی رزمجو افزود: در استان بوشهر با وجود منابع عظیم و ذخایر و نعمت های فراوان، هنوز مناطق محروم، افراد نیازمند، مستضعف و بیکار وجود دارد که شایسته و زیبنده این استان نیست.
وی شناسایی، بررسی و رسیدگی به مشکلات نیازمندان را اساس کار کمیته امداد معرفی کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر چهار هزار نیازمند زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر ازداشتن سرپناه محروم هستند.
رزمجو با اشاره به اینکه سپاه با کمیته امداد برای محرومیت زدایی قراردادهایی منعقد کرده است افزود: با همه فراز و نشیب‌ها خدمات قابل توجهی با هدف رسیدگی به محرومان ارائه شده است.
وی بیان کرد: هر واحد مسکونی با زیربنای 50 متر مربع احداث و اعتبار این واحدها از محل‌های مختلف تامین و بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل می‌ شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.