به گزارش ایرنا، در حالیکه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری برخی کشورهای عرب منطقه در سال های اخیر با خلق سناریوهای مختلف در خاورمیانه در تلاش برای به فراموشی سپردن قدس به عنوان قبله نخست مسلمانان بودند اما شکست همه توطئه های آنها عزم و اراده مسلمانان و آزادیخواهان جهان را برای حمایت از فلسطینیان در زمینه بازگشت به سرزمین خود بیشتر کرده است.
دشمنان اسلام با ایجاد داعش و دیگر گروه های تکفیری، عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس به عنوان پایتخت این رژیم در تلاش بودند تا افکار عمومی جهان بویژه مسلمانان برای همیشه مساله قدس و فلسطین را به فراموشی بسپارند اما تلاش جبهه مقاومت در نابودی گروه های تکفیری و راهپیمایی بازگشت به فلسطین همه این توطئه ها را خنثی کرد.
راهپیمایی بازگشت به فلسطین که به مدت چند هفته در سرزمین های اشغالی و مرز میان فلسطینان و اشغالگران صهیونیستی ادامه داشت 150 شهید و بیش از 16 هزار زخمی برجا گذاشت و باعث شد تا افکار عمومی جهان بیشتر متوجه جنایت های این رژیم و حامیان آن بویژه آمریکا شود.
مردم روزه دار بوشهر همگام و هم صدا با مسلمانان جهان در هوای گرم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حماسی خود در راهپیمایی و شعارهای مرگ بر آمریکا، اسرائیل غاصب و وهابی فریاد آزادی قدس سردادند.
راهپیمایان روز جهانی قدس در بوشهر که بیشتر آنها جوانان و نوجوانان بودند، با سردادن شعارهای ' با اتحاد ملت فلسطین آزاد گردد قبله مسلمین'، ' این آخرین پیام است، سپاه اسلام ما آماده جهاد است'، ' فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است'، ' فرموده خمینی و خامنه ای چنین است، حمایت از فلسطین تکلیف مسلمین است' و ' امروز روز جنبش و قیام است، روز نجاست قبله اسلام است' خواهان آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شدند.
شماری از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر اعلام کردند: امروز آمده ایم بگوئیم ملت فلسطین تنها نیست و قدس قبله نخست و متعلق به همه مسلمانان عالم است.
آنان افزودند: آمده ایم همراه و هم صدا با دیگر مسلمانان در روز قدس به عنوان رستاخیز جهانی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل و استکبار سردهیم.
به اعتقاد شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر، امروز میعادگاه نماز جمعه به تریبون جهانی حمایت از فلسطین مقاوم و در محاصره رژیم صهیونیستی تبدیل می شود.
آنان می گویند: روز جهانی قدس تنها مختص قدس نیست بلکه روز حیات اسلام است و باید به همه ابرقدرت ها نسبت به تعدی به اسلام هشدار داد.
یک جوان بوشهری در حالی که پلاکاردی با مضمون مرگ بر اسرائیل در دست داشت گفت: جنایت های رژیم اشغالگر قدس مرز نمی شناسد و همه جغرافیای جهان امروز با چالش ظلم و جنایت صهیونیست بین الملل روبرو است.
احمد غلامی افزود: روز قدس روز بسیج عمومی اسلامی و مقدمه ای برای ایجاد حزب مستضعفان دنیاست.
پیرمردی که عصا در دست داشت گفت: امروز آمده ام تا بگویم ملت ایران و همه مسلمانان بعد از چهار دهه از فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی در مورد نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس هنوز خسته نشده و این روز را تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی با اقتدار برگزار می کنند.
غلامعلی یوسفی افزود: روز قدس روز آرمان ها و اهداف مقدس امت اسلام است که منجر به قدرت و مقاومت مسلمانان فلسطینی می شود.
وی تاکید کرد: حضور پرشور مسلمانان در روز جهانی قدس سکوت، رکود و حمایت مجامع جهانی از رژیم نامشروع اسرائیل را محکوم می کند.
یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس درحالی که با ویلچیر در کنار سایر مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می داد گفت: مردم امروز با هدف تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و حمایت از ملت مظلوم فلسطین دراین اجتماع حماسی حضور یافته اند.
شعبانعلی مردانی اضافه کرد: امروز مساله فلسطین مهمترین و نخستین مساله جهان اسلام است و مردم با حضور پرشور خود همه نقشه های استکبار را نقش برآب کردند.
وی یادآور شد: مردم امروز با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخ قاطعی به تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی در تبدیل قدس به پایتخت این رژیم اشغالگر دادند.
یکی دیگر از شهروندان بوشهری گفت: مبارزه با رژیم اشغالگر قدس مبارزه بنیادین با همه مظاهر فساد بین المللی است که اگر این مبارزه انجام نشود این فساد دامنگیر همه جهان می شود.
غلامرضا یاوری افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قرآن، سیره رسول خدا و مکتب امیرالمومنین علی (ع) است و یکی از آموزه های این مکتب حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است در همین ارتباط ما نیز همسو با همه مسلمانان امروز برای دفاع از ملت مظلوم حاضر شده ایم.
خانمی که نوزادی در آغوش داشت گفت: آرمان مردم فلسطین رهایی از ظلم و نابودی رژیم اشغالگر قدس و حاکمیت مردم فلسطین است و انقلاب اسلامی ایران نیز همین آرمان را دارد.
معصومه احمد زاده افزود: روز قدس روز تجدید بیعت با آرمان های امام راحل، به منزله حفظ ارزش های اسلام، اعلام مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ستم آمریکا و اسرائیل در جهان است.
یکی دیگر از شهروندان بوشهری گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بیانگر این است که این روزمهم برخلاف میل دشمن فراموش نشدنی است.
مهدی حسن زاده افزود: امت مسلمان دنیا با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن افشاگری جنایت های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس دشمن را وادار به عقب نشینی می کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت:مردم روزه دار و خداجوی این استان همزمان با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان در 33 شهر و روستای این استان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.
نصرالله شفیعی افزود: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از یادگارهای امام راحل است که هر سال با شور و شکوه خاصی در حمایت از قدس شریف در دنیا برگزار می شود و ثابت می کند مساله فلسطین مربوط به همه مسلمانان است و رژیم صهیونیستی باید از این سرزمین خارج شود.
ویاضافه کرد: روز جهانی قدس نماد اتحاد اقشار، سلایق و دیدگاه های سیاسی مختلف است که با همراهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کنند.
وی اظهار کرد: گذر زمان نه تنها باعث فراموشی این روز جهانی نشده است بلکه راهپیمایی این روز هر سال بهتر از سال پیش برگزار می شود.
راهپیمایی روز قدس در شهر بوشهر ساعت 11 از محل پل پور درویش تا جایگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد.
براساس گزارش های دریافتی همچنین راهپیمایی روز قدس در 33 شهر استان بوشهر برگزار شده است.
6043/6047**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.