به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی محمدی روز دوشنبه در نشست بررسی صادرات مواد معدنی استان بوشهر افزود: این میزان سیمان توسط سه کارخانه دشتستان، کنگان و دشتی تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز این استان و دیگر استان ها بخشی نیز به خارج از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی یادآور شد: اکنون میانگین تولید روزانه سیمان و کلینکر سه کارخانه یادشده 12 هزار تن است.
حسینی محمدی ادامه داد: ساروج دیگر محصول تولیدی کارخانه های سیمان استان بوشهر است که بیش از 98 درصد آن صادر می شود.
وی با اشاره به افتتاح سومین کارخانه سیمان استان بوشهر در دشتی بیان کرد: کارخانه سیمان دشتی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن راه اندازی شده که نقشی مهم در صادرات و ایجاد اشتغال دارد.
حسینی محمدی اضافه کرد: با هدف صادرات محصولات صنایع سیمانی استان بوشهر پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر دیر با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: نیاز سیمان استان بوشهر روزانه حدود یکهزار و 500 تن است که کمبود روزهای اخیر آن در بازار استان به علت مشکل ناوگان حمل و نقل است که با برطرف شدن آن زمینه حمل مصالح ساختمانی از جمله سیمان به نقاط مختلف استان فراهم می‌شود.
برخی کامیون‌داران استان بوشهر نیز در حمایت از خواسته های هم صنفی های خود در دیگر نقاط کشور در روزهای اخیر از جا به جایی کالا و مصالح خودداری کردند که با وعده وزیر راه و شهرسازی برای برطرف کردن مشکلات آنها فعالیت این ناوگان از سرگرفته شده است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.