نوراله اسعدی شنبه شب در حاشیه بازدید سفیر ایران در قطر از تاسیسات بندری بوشهر در مجتمع بندری نگین افزود: در این کمیته با حضور نمایندگان بخش های مختلف بنابر ضرورت نشست هایی برگزار و مشکلات و موانع فراروی توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر بررسی می شود.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات فراروی صادرکنندگان استان بوشهر به قطر درحوزه حمل و نقل دریایی است تصمیم به تشکیل کمیته یاد شده گرفته شد.
اسعدی گفت: سفر چندی پیش هیات قطری به بندر بوشهر نیز دستاورد مهمی در این زمینه داشت که مهم ترین آن را می توان پیش بینی برگزاری همایشی مشترک بین بوشهر و قطر با هدف توسعه روابط تجاری ایران و قطر نام برد.
اسعدی یادآورشد: مقرر شده این همایش در قطر برگزار و شرایطی برای تجار بوشهری و قطری فراهم شود تا ظرفیت های خود را در حاشیه این همایش بصورت متقابل به یکدیگر عرضه کنند.
وی افزود: عمده مشکلات قطری ها که در جریان سفر آنها به بوشهر مشخص شد نبود شناخت کافی آنها از محصولات صادراتی ایران و بویژه بوشهر به قطر است که باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف و زمینه توسعه حجمی صادرات خود به کشور دوست و همسایه قطر را فراهم کنیم.
وی در ارتباط با فرصت های سرمایه گذاری بندر بوشهر نیز گفت: مجتمع بندری نگین از ظرفیت های متنوعی برای ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخورداراست.
اسعدی ادامه داد: در این راستا در سفر هیات قطری به بوشهر فرصت های مختلف سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین و سایر بنادر استان برای آنها تشریح شده است.
وی با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 به میزبانی قطر اظهارکرد: باتوجه به اینکه قطر از هم اکنون در آستانه تدارک به احداث زیرساخت های مورد نیاز این رویداد بین المللی است سرمایه گذاری برای احداث پایانه صادرات موادمعدنی در بنادر کنگان و دیر نیز به آنها پیشنهاد شده است.
اسعدی یادآورشد: فاصله اندک و کیفیت محصولات معدنی از جمله عوامل مهم برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در استان بوشهر است.
طرح توسعه بندر بوشهر با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سفر استانی سال 1393 رئیس جمهوری به این استان آغاز شده است.
احداث ترمینال کانتینری به مساحت 15هکتار فاز نخست جزیره نگین با 300 متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های 50 هزار تنی از جمله طرح های در دست اجرا در این مجتمع بندری است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.