حیدر عزیزنژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر منابعی که از خیران جذب می کند را به بهترین وجهی که مردم بسیار نیاز دارند بصورت کارشناسی شده هدایت و استفاده می کند.
وی در باره طرح های خیرساز بخش سلامت استان بوشهر در یک سال اخیر گفت: در این مدت حدود 25 طرح مهم و متنوع با مشارکت خیران افتتاح و اجرایی شده است.
عزیزنژاد افزود: احداث مرکز غربالگری تشخیص و درمان سرطان و خوابگاه دانشجویی در شهر بوشهر با ظرفیت 200 نفر از مهم ترین طرح های خیرساز یکسال اخیر است که به ترتیب پیشرفت 40 و 30 درصدی دارند.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال 1392، توسعه بسیار خوبی در استان علاوه بر کمک های دولتی صورت گرفته اما حضور مشارکت خیران در این زمینه از جمله احداث بنا و تجهیزات پزشکی راهگشا و ارزشمند بوده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کمک های مالی و خریدن تجهیزات با مشارکت خیران مهم و قابل ارزش است اما بخش مهم دیگر اجتماعی کردن سلامت است که می تواند از شیوع بیماری ها و هزینه های درمانی زیاد بکاهد.
وی بیان کرد: مردم باید با تغییر در سبک زندگی خود در اجتماعی کردن سلامت نقش آفرینی کنند زیرا تاثیر بسیاری در کاهش ورود بیماران به بیمارستان ها و کاسته شدن هزینه های زیاد مالی بر دولت دارد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.