به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در حاشیه اولین مجمع سلامت استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در این مجمع پنج عامل مخاطره آمیز به عنوان تهدیدکننده سلامت شهروندان در گناوه با همفکری مردم و متخصصان امر بهداشت و کمیته های نظام نامه سلامت شناسایی شد که فاضلاب در صدر آنها قرار دارد و شواهد نشان می دهد که تاثیر عمده ای بر سلامت محیط و روحی و روانی مردم داشته است.
وی بیان کرد: شهرستان گناوه در تعطیلات نوروز امسال میزبان 2 میلیون مسافر و گردشگر بود و باید از مهم ترین شهرستان های استان بوشهر باشد که چهره ای عاری از هرگونه آلودگی داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در باره اقدام های صورت گرفته در زمینه اختصاص دستگاه ام آر آی برای گناوه اظهارکرد: این درخواست مطرح و درحال کارشناسی است و یک داوطلب خیر نیز اعلام آمادگی کرده که باید مجوز آن از وزارت بهداشت با توجه به قول مساعد آنها در این ارتباط، اخذ شود.
کشمیری گفت: سه پیشنهاد برای جانمایی احداث بیمارستان جدید گناوه ارایه شده که نشست هایی با مسئولان و خیران برگزار و در حال بررسی آن هستیم تا به یک نقطه مناسب برسیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: در چند ماه اخیر اتفاقات و تغییرات خوبی در فضای درونی و بیرونی بیمارستان گناوه رخ داده که اورژانس، فضای سبز، جذب پزشکان متخصص، زایشگاه، خریداری دستگاه های تشخیص نظیر سونوگرافی، وسایل اتاق عمل و آزمایشگاه و راه اندازی درمانگاه با ویزیت دولتی بخشی از آن است.
وی اضافه کرد: اولین مجمع سلامت استان بوشهر پارسال در مرکز استان به ریاست استاندار تشکیل و در شهرستان ها نیز گناوه به عنوان اولین شهرستان در سال جاری برگزار شده که تصمیم داریم در بقیه نقاط نیز عملیاتی می شود.
طرح مطالعاتی فاضلاب گناوه در سال 1373 انجام و در سال 80 عملیات اجرایی آن آغاز شده که پس از 16 سال تکمیل نشده است.
مدیر آب وفاضلاب گناوه گفت: برای تکمیل طرح فاضلاب این بندربراساس طراحی نقشه اولیه آن یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
غلامرضا مختاری حل این مشکل را تنها از طریق اعتبار ملی امکان پذیر دانسته است.
وی افزود: تاکنون از مجموع 160 کیلومترشبکه جمع آوری فاضلاب گناوه، 115 کیلومتر اجرا و حدود 80 کیلومتر آن وارد مدار شده است.
بندر گناوه مرکز شهرستان گناوه از بنادر فعال تجاری و نقاط گردشگری استان بوشهر است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.