به گزارش ایرنا، محمد بازیاری دوشنبه در نشست هم اندیشی با گروه فعالان اجتماعی فضای مجازی صدای شهر گناوه افزود: دربین پزشک های درنظرگرفته سونوگراف زن و گوش و حلق و بینی که از نیازهای اولویت دار و خواسته های مردم این منطقه است، وجود دارد.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه تقسیم پزشکان سالی یک بار و بصورت طرحی فعالیت می کنند در تلاشیم با همکاری مسئولان مرتبط امکانات و فضایی مناسب برای آنان فراهم کنیم که پس از اتمام ماموریت ماندگار شوند.
بازیاری ادامه داد: محل فعلی بیمارستان باتوجه به بعد مسافت با شهر برای مردم مناسب نیست و باید به داخل شهر انتقال داده شود.
بازیاری گفت: بهداشت و درمان به عنوان متولی در مقوله سلامت جامعه 20 درصد نقش دارد و 80 درصد دیگر به سایر دستگاه هایی مرتبط با حوزه سلامت بستگی دارد.
وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت اعتبارات و تجهیزات و امکانات خوبی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی اختصاص یافت و بر تعداد متخصصان افزوده شد که نیاز به توجه و اهتمام بیشتری برای این شهرستان از مزایای آن هستیم.
بازیاری اظهارکرد: یکی از طرح هایی که بجد دنبال آن هستیم فعال کردن کلینیک خیر ساز در شهر است تا پزشکان در این مکان مستقر و به مردم خدمت رسانی کنند.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: برای پیشبرد اهداف و ماموریت های این شبکه که مهم ترین آن تامین سلامت جامعه است از هرگونه اظهارنظر، انتقاد و پیشنهاد فعالان اجتماعی استقبال می کنیم .
وی افزود: مطالبه و خواسته های فعالان اجتماعی شرکت کننده بررسی و در برطرف کردن آنها تلاش خواهیم کرد.
شهرام جلال پور سرپرست بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: علاوه بر 12 پزشک متخصصی که برای این شهرستان درنظرگرفته، تامین ماموگرافی که از مطالبه های مردم و فعالان اجتماعی دراین نشست است نیز در برنامه کاری قرارگرفته که تا قبل از پایان سال دراین شهرستان مستقر می شود.
مدیر گروه فعالان اجتماعی فضای مجازی صدای شهر گناوه نیز با تقدیر از همکاری سرپرستان شبکه بهداشت و بیمارستان در برگزاری این نشست گفت: فعالان اجتماعی شرکت کننده به مهم ترین بخش نیاز جامعه که سلامت است حساسیت و نگاه خاصی دارند و به عنوان نمایندگان مردم مطالبه ها و نیازهای درمانی را دراین نشست بگوش مسئولان می رسانند.
محمود صفایی افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان باید به این شهرستان نگاه و توجه خاصی کرده و در برطرف کردن نیازهای درمانی و بهداشتی تلاش بیشتری کنند.
وی ثبات مدیریتی و تعامل و همدلی بین مجموعه مراکز درمانی و بهداشتی، تسریع در فعال شدن مرکز خیرین سلامت و اهتمام به تکریم و احترام بیماران در بیمارستان و مراکز درمانی به مراجعه کنندگان از دیگر مطالبه های مردم این منطقه است.
دراین نشست نمایندگان شرکت کنندگان به ارایه نیازها و مشکلات حوزه بهداشت پرداختند که رعایت موازین شرعی در بین پزشکان و کادر درمانی، تامین دستگاه ام آر آی، سونوگراف زن، پاکسازی بوستان ها از قلیان، نظارت بر نانوایی و قصابی ها، بهره گیری از مشاوران قوی، کلاس های آموزشی سلامت به دانش آموزان و تامین متخصص کاردرمانی به معلولان از مهم ترین آنان بود.
شهرستان گناوه با 105 هزارنفر جمعیت در 100 کیلومتری شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.