به گزارش ایرنا، عبدالله نادری روز دوشنبه در این آیین گفت: راه اندازی این واحد مشاوره ای در دشتی نقش بسیار بزرگی در کاربردی تر کردن آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این شهرستان خواهد داشت.
نادری افزود: یکی از اهداف مهم این واحد مشاوره ای بالا بردن کیفیت آموزش و اثر بخش کردن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای است تا جوانان پس از آموزش با سرعت وارد بازار کار شوند.
نادری تاکید کرد: با توجه به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی یکی از بزرگترین و مجهزترین این مراکز در استان بوشهر است و جوانان جویای کار باید از این ظرفیت بسیار خوب برای فراگیری فنون لازم و متناسب با بازار کار بهره ببرند.
فرماندار دشتی از اقدامات بسیار خوب مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی در راه اندازی رشته های بومی و متناسب با بازار کار بویژه در روستاها تقدیر کرد و افزود: در گذشته صنعت عبا بافی فقط در روستای کردوان علیا دایر بود اما با همت مرکز آموزش فنی وحرفه ای دشتی امروز این رشته در تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان فعال شده است.
سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه ای دشتی گفت: سال گذشته 2 هزار 645 نفر از جوانان جویای کار را در این مرکز آموزش آموزش دیده اند.
محمد جواد کاشفی افزود: امسال نیز 2 هزار 700 نفر در این مرکز در رشته های متناسب با بازار کار آموزش خواهند دید.
کاشفی اضافه کرد: امسال در قالب تفاهم نامه با وزارت نفت جوانان شهرستان دشتی و مناطق همجوار می توانند در 89 رشته مربوط به صنایع نفت و گاز در این مرکز آموزش ببینند که نسبت به سال گذشته 13 رشته جدید افزوده شده است.
کاشفی تاکید کرد: باید از فضای مجازی برای ترغیب جوانان به آموزش به نحو مناسب استفاده کرد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.