به گزارش ایرنا، علی جمادی روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر افزود: امنیت پایدار زمینه رشد و ترقی جامعه در ابعاد گوناگون را به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر ضمن برقراری امنیت پایدار، زمینه رشد، توسعه و ترقی همه جانبه استان نیز فراهم شده است.
جمادی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم در اولویت دستگاه قضا در استان بوشهر قرار دارد که تحقق این مهم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزه‌ نقشی مهم و تاثیرگذاری دارد.
وی یادآور شد: اجرای طرح پیشگری از وقوع جرم زمینه را برای انصراف از بزه و ارتکاب جرم فراهم می‌ کند که دستگاه قضایی استان بوشهر در این عرصه خوش درخشید و سال گذشته از استان های برتر کشور در این بخش شناخته شد.
جمادی با تاکید بر حمایت قضایی در چارچوب قانون از سرمایه گذاری، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی در استان بوشهر گفت: با ایجاد امنیت پایدار و حمایت حقوقی، قضایی و تامین امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در چارچوب قانون زمینه تدام فعالیت کارفرمایان، فعالان و تولید کنندگان داخلی که رشد وترقی در ابعاد گوناگون جامعه را به دنبال دارد فراهم می شود.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: بخش قضایی یکی از حوزه های مهم و بنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران است که از این حیث در اسلام نیز بر مساله اهمیت قضاوت و جایگاه قضا تاکیدات بسیاری شده است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: عرصه قضایی نقشی تعیین کننده و تاثیر گذار در امنیت پایدار و پیشگیری و رسیدگی به جرایم در جامعه دارد.
وی اضافه کرد: پیشگیری نقشی مهم و اساسی در نظام قضایی دارد و قوه قضائیه علاوه بر عدالت گستری، ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی وظیفه پیشگیری از جرم را در جامعه برعهده دارد.
امام جمعه بوشهرگفت: پیشگیری از وقوع جرم عرصه ای فراقوه ای است و همه قوا و نهادها باید با اهتمام برای پیشگیری از وقوع جرم در کنار دستگاه قضایی گام بردارند.
صفایی بوشهری افزود: زمینه پیشگیری از جرم و مسایل حقوقی باید از دوران ابتدایی به کودکان آموزش داده شود و برای اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی حقوقی در جامعه تلاش های تاثیرگذار صورت پذیرد.
صفایی بوشهری با تاکید بر پیشگیری از رشد پرونده ها گفت: برای پیشگیری از تشکیل پرونده و رشد پرونده های قضایی که بیشتر آنها مربوط به مسائل مالی است باید حوزه پیشگیری از وقوع جرم فعال باشد و در این ارتباط از همه ظرفیت ها از جمله حوزه علمیه، مجلس و دولت بهره گرفته شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.