ارسطو ترکمان منش روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان مواد مخدر کشف شده 17تن و 155 کیلوگرم تریاک، 583 کیلوگرم حشیش، 9 کیلو گرم گراس، 10 کیلوگرم شیشه و مابقی سایر موادمخدر است.
وی بیان کرد: از مجموع این موادمخدر 10 تن و 749 کیلوگرم توسط نیروی انتظامی، پنج تن و 195 کیلوگرم اداره کل اطلاعات، یک تن و 616 کیلوگرم دریایانی و 240 کیلوگرم نیز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشف شده است.
ترکمان منش اضافه کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر در سال گذشته در مقایسه با سال 1395افزایش 96 درصدی داشته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر یادآورشد: از مجموع موادمخدر کشف شده در سال گذشته در این استان 14تن و 500 کیلوگرم در دریا از سوداگران مرگ کشف شد.
وی گفت: در این مدت در ارتباط با جرائم موادمخدر در استان بوشهر سه هزار و 225 نفر دستگیر شدند که شمار آنها نسبت به سال 95 کاهش 6 درصدی نشان می دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر یادآور شد: در سال گذشته 63 باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان بوشهر شناسایی و متلاشی شد که این آمار در مقایسه با سال 95، کاهش 50 درصدی داشته است.
وی افزود: سال گذشته عمده باندهای شناسایی و متلاشی شده باندهای کلان تهیه و توزیع موادمخدر بودند که این امر باعث شد تا مواد قبل از رسیدن به توزیع کنندگان خرد توقیف شود.
ترکمان منش ادامه داد: شمار خودرو و موتورسیکلت های توقیفی در ارتباط با کشف موادمخدر در سال گذشته در استان بوشهر به ترتیب 57 و 12 دستگاه است که پایین بودن شمار وسایل نقلیه توقیفی بدلیل کشف عمده مواد مخدر در دریاست.
وی با اشاره به فعالیت 48 مرکز خدمات رسانی در حوزه ترک اعتیاد در استان بوشهر بیان کرد: از این شمار 26 مرکز خدمات سرپایی، 13 مرکز کمپ اقامتی، پنج مرکز خدمات گذری(دی آی سی)، 2 مرکز ویژه معتادان بی سرپناه، یک مرکز کنگره 60 و یک مرکز انجمن معتادان گمنام است.
ترکمان منش افزود: سال گذشته 15 هزار نفر به مراکز یاد شده مراجعه داشتند که از این شمار سه هزار نفر بهبود پیدا کردند.
وی یادآور شد: 12 هزار نفری که موفق به بهبودی کامل نشدند نیز در اثر نداشتن مهارت و شغل است که در این ارتباط پیش بینی شده در قالب تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای ساز و کاری تشکیل شود که افراد همزمان با ترک اعتیاد مشغول به فعالیت شوند.
ترکمان منش ادامه داد: سال گذشته 485 کارگاه آموزشی، 71 نمایشگاه و 26 همایش پیشگیری از اعتیاد برای اطلاع رسانی در زمینه موادمخدر اجرا شد.
وی افزود: همچنین در این مدت 265 نفر مربی پیشگیری از اعتیاد از بین نیروهای داوطلب و بومی استان با تحصیلات مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی تربیت شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر ادامه داد: تولید و پخش 64 برنامه تلویزیونی و رادیویی گفت و گو محور از دیگر برنامه های این شورا در سال گذشته بود که در قالب تفاهم نامه همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و صدا و سیما به اجرا درآمد.
وی ادامه داد: هم اکنون در استان بوشهر 54 سازمان مردم نهاد در حوزه های فرهنگی، پیشگیری، درمان، حمایت های اجتماعی، صیانت و اشتغال زایی بهبود یافتگان با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر همکاری دارند.
ترکمان منش افزود: نماینده سازمان های مردم نهاد استان بوشهر در سال گذشته در بین استان های جنوبی کشور(منطقه 2) برتر شناخته شد و توسط وزیر کشور و دبیر کل شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور مورد تجلیل قرار گرفت.
وی بیان کرد: در حوزه های فرهنگی و پیشگیری نیز 182 هزار و 368 نفر در کانون های خانواده، مراکز آموزشی و محیط های کاری، محلات شهری و روستایی براساس سند جامع پیشگیری زیر پوشش برنامه های پیشگیری اولیه قرار گرفتند که در این شاخص نیز شمار افراد آموزش دیده در مقایسه با سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.