به گزارش ایرنا، بوشهری ها همانند پیشینیان خود امروز به رسم باستان سبزه های عید خود را در آرزوی برآورده شدن نیت و خواسته های خود گره زده و در روز سیزده بدر به عنوان هدیه به طبیعت به آب روان رودخانه یا جوی می سپارند و خود به گردش و استراحت در طبیعت می پردازند.
دراستان بوشهر پارک های جنگلی به مساحت یکهزارهکتار با امکاناتی نظیر آلاچیق، آب، برق و سرویس های بهداشتی تجهیز شده و فضای مناسبی برای گذران روز طبیعت فراهم است.
پارک های جنگلی دیلم، چاهکوتاه بوشهر، بنه گز تنگستان، کره بند برازجان، علی آباد دلوار تنگستان، چاه چاهو دشتی، بنک کنگان از جمله پارک های جنگلی استان بوشهر است.
امسال آب و هوای مطلوب بهاری استان بوشهر در روز طبیعت سبب شد شوق مردم برای حضور در دامن طبیعت افزوده شود.
علاوه بر پارک های جنگلی، آبشارهای رودفاریاب، رودشور وزیراه دشتستان، منطقه خائیز تنگستان، باغان دشتی، انارستان جم، دشت های سرسبز، مناطق پشتکوه دشتستان، دشت پلنگ دشتی، سد رییسعلی دلواری شبانکاره، نخلستان های آبپخش، سعدآباد و وحدتیه، ساحل رودخانه های دالکی، شاهپور و مند، سدها و بندهای تغذیه مصنوعی و آبخیزداری و اردوگاه های دانش آموزی از دیگر مکان های مناسب برای گردشگران و طبیعت گردان و تفریح مردم استان بوشهر در روز طبیعت است.
شهر بوشهر در حالیکه تجربه یکی از پرمسافرترین نوروزهایش را از سرگذراند در کنار خلیج فارس سیزده بدر خود را پشت سرگذاشت.
همه شهروندان و میهمانان نوروزی خود را به بوستانهای ساحلی رساندند واوقات خوشی را با خانواده در زیر سایه درختان و طبیعت زیبای شهر بوشهر سپری کردند.
6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.