مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز از تمهیدات ویژه این سازمان جهت آماده‌سازی بوستان‌های تبریز برای گرامیداشت 13 فروردین روز طبیعت خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی مدبر در جلسه هماهنگی استقبال از روز طبیعت که با حضور مدیران فضای سبز مناطق تبریز برگزار شد، اظهار کرد: جهت گرامیداشت شایسته این روز تمامی نیروهای فضای سبز در 13 فروردین به حالت آماده‌باش هستند.
مدبر افزود: همزمان با  آخرین روز تعطیلات نوروزی، سبزبانان سازمان پارک‌‌ها ، تا پایان روز، آماده‌باش بوده و با بسیج کلیه امکانات، از طبیعت شهر محافظت خواهند کرد.
وی با اشاره به لزوم آمادگی کلیه مناطق برای روز طبیعت، خاطرنشان کرد: در همین راستا مسائل مربوط به آب آشامیدنی، تجهیز سرویس های بهداشتی، اصلاح هر گونه موارد مربوط به روشنایی پارکها جهت آسایش و ایمنی شهروندان و... باید مد نظر قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز یادآور شد: بر همین اساس نمازخانه‌های پارک ها و بوستان‌ها مورد بازبینی قرار گرفته و در روز 13 فروردین، میزبان نماز اول وقت شهروندان خواهد بود.
مدبر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور شهروندان تا آخرین ساعات شامگاه 13 فروردین، سیستم‌های روشنایی پارک‌ها مورد بازبینی قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که در تفرجگاه‌های بزرگ و اصلی شهر، امکانات لازم برای حضور شهروندان از قبیل سرویس‌های بهداشتی و آب شرب فراهم است، خاطرنشان کرد: با این حال، با توجه به حضور گسترده شهروندان در روز 13 فروردین، بدیهی است که امکانات پارک‌ها نمی‌تواند پاسخگوی استقبال شهروندان باشد؛ در این راستا، ، در بوستان‌های بزرگ شهر، برخی امکانات و خدمات جنبی و مضاعف پیش‌بینی شده است.  
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: همچنین در روز طبیعت جهت حفاظت و صیانت از فضاهای سبز باید برخی نقاط آسیب پذیر در هر منطقه را شناسایی کرده و تمهیدات لازم جهت حفظ این فضاها اتخاذ شود.
مدبر همچنین به لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بین عموم شهروندان جهت حفظ و صیانت از فضاهای سبز نیز اشاره کرده و گفت: متاسفانه بیشترین آسیب به طبیعت و فضاهای سبز را همه ساله در روز طبیعت شاهد هستیم، برای کاهش این خسارت باید موضوع فرهنگ سازی و آموزش‌های شهروندی نیز در این روز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس کیسه‌های زباله جهت جمع‌آوری زباله و جلوگیری از رهاسازی آن‌ها در طبیعت در بین شهروندان توزیع می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز در پایان اظهار کرد: امیدواریم با عملی‌شدن مجموعه ‌اقدامات و هم‌افزایی‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی، در روز 13 فروردین،  شاهد تکریم طبیعت و فضای سبز شهر باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.