به گزارش ایرنا، محمد بازیاری روز چهارشنبه در جمع صنوف شهرستان گناوه افزود: با توجه به اهمیت بهداشت مواد غذایی و نقش مستقیم آن در حفظ سلامتی مردم ، رعایت اصول و مقررات بهداشت محیط به عنوان یک تکلیف برای تمام صنوف مرتبط تعیین شده است.
وی یادآورشد: داشتن کارت تندرسی معتبر برای تمامی کارکنان، استفاده از روپوش و کلاه متناسب با نوع کار، دستکش یکبار مصرف و انبرک، ممنوعیت عرضه، فروش و استعمال دخانیات در تمامی مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و ورود افراد متفرقه به محل تهیه و آماده سازی مواد غذایی از نکاتی است که هر صنف باید آن را رعایت کند.
رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه ادامه داد: نظافت عمومی محیط کار، دفع بهداشتی فاضلاب و زباله، نگهداری نکردن موادغذایی فاسد شدنی درون یخچال یا فریزر، قرار ندادن مواد غذایی و آشامیدنی بیرون از مغازه و در معرض نور مستقیم آفتاب و پرهیز از عرضه مواد غذایی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته از دیگر نکاتی است که یک متصدی جهت تامین سلامتی شهروندان باید آنها را رعایت کند.
وی بیان کرد: در صورت رعایت نکات بهداشتی توسط متصدی و جلب رضایت مشتریان ، واحد صنفی مربوطه تقدیر خواهد شد.
بازیاری یادآورشد: سامانه 190 و شماره تلفن 07733123566 آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه تخلفات عرضه کنندگان موادغذایی است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 103 هزارنفر جمعیت است.
6164/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.