به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در آئین گرامیداشت 22 اسفند روز شهید افزود: شهیدان با نثارجان خود امنیت، عزت و اقتدار را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند که همواره باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.
وی تصریح کرد: همه باید بدانیم هرآنچه داریم متعلق به شهداست و نباید از آرمان ها و هدف آنانی که جان خود را نثار این آب و خاک کردند غافل شد.
گراوند گفت: امنیت، پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی کشورمرهون خون شهداست و غفلت از یاد، خاطره و راه آنان منجر به از داست دادن خیلی از داشته هایمان می شود.
مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر نیز گفت: این استان 2هزار و121شهید، شش هزارو 435 جانباز، 435 آزاده و 153 مفقود الاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
حجت الاسلام ابراهیم تشکری با اشاره به اجرای 300 برنامه به مناسبت روز گرامیداشت شهید و شهادت افزود: اجرای طرح هر شهید یک درخت، تجلیل از خانواده شهدا و افتتاح قطعه ایثارگران و صالحین ویژه والدین شهدا با زیربنای یکهزار مترمربع با پنج میلیارد ریال اعتبار و رونمایی از پنج کتاب از جمله این برنامه هاست.
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان بوشهر نیزگفت: همزمان با 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید کتاب های 'ایثار و شهادت درآیات و روایات'، 'کتاب شناسی شهید و شهادت'، 'فرهنگ اعلام شهدای استان'، 'جلد نخست وصینامه شهدا' 21 کتاب به صورت کلید واژه ای حاوی پیامهای ارغوانی شهدا چاپ و رونمایی می شود.
سید محسن موسوی افزود: 250 کتاب در حوزه ایثار و شهادت با مشارکت دستگاههای فرهنگی در استان بوشهر به چاپ رسیده است.
6047/6045**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.