به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن فریدون روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود : بنیاد ایثارگران نهاد فرهنگی است و وظایفی از جمله حفظ دستاوردهای اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد.
وی غرس نهال به یاد سه ‌هزار شهید ، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، اعزام 75 تن جانبازان 70 درصد با خانواده به مشهد با مشارکت سپاه
، اهدای جوایز مسابقه دلنوشته ای برای شهید در میامی، دیدار با خانواده شهدا، جشن میلاد فاطمه الزهرا (س) ، برگزاری مسابقات دارت، دیدار با مسوولان ، تجلیل از بازنشستگان و فعالان عرصه نماز و ایثار و شهادت و یادواره شهدای منابع طبیعی را از جمله برنامه های گرامیداشت این روز در استان برشمرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگرانبا اشاره به اجرای 2 طرح در مجموعه این نهاد که نهادها مکلف به اجرای آن هستند، تصریح کرد : طرح خادم به مخدوم و طرح سپاس جزو طرح‌هایی است که در طول سال اجرا می‌شود.
وی تعداد گلزار شهدای استان را 290 مورد ذکر و اضافه کرد : حدود 180 گلزار از این تعداد صددرصد کامل هستند و 110 گلزار نیازمند احداث جدید است.
فریدون با بیان اینکه در 70 گلزار شهدای استان 2 شهید دفن هستند، بیان داشت : پیشرفت فیزیکی این گلزارها، 30 تا 90 درصد است که برای تکمیل آن تلاش می‌شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان سه هزار شهید، هفت هزار و 600 جانباز پنج درصد به بالا ، 245 آزاده دارد که از حیث تعداد شهید رتبه سوم از حیث تعداد حانبازان رتبه دوم و از حیث رزمندگان رتبه اول را در کشور دارد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 34 شهید مدافع حرم دارد.
م -ع 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.