به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد، پنجشنبه در آیین رونمایی از27 اثر فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت در مشهد افزود: آثار ارزشمند شهدا و ایثارگران کشور جمع آوری شده اما مشخص نیست که چه زمانی این آثار در قالب های مختلف برای انتقال به نسلهای دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در تاریخ کشورمان با مصیبت های بس عظیم تر از جنگ هشت ساله روبه رو بوده ایم و این ملت قربانیان و شهدای به مراتب بیشتری از دوران دفاع مقدس داده است اما امروز هیچ اثری از آن جنگها، قحطی ها و حوادث مهم تاریخی برجای نمانده است.
کاویانی راد، بی توجهی به نگهداری آثار را عامل فراموشی این وقایع مهم در تاریخ کشور خواند و افزود: علامه شهید مطهری میزان بی توجهی ملت ایران نسبت به سوابق و اسناد افتخار و نخبگان خود را بیشتر از دیگر ملتها می داند و بر این اساس ضروری است همگان نسبت به گردآوری و ثبت خاطرات حماسه های ملی با رعایت اصل امانت، اقدام کنند.
وی اضافه کرد: آثار تولیدی بر اساس اسناد ایثارگری باید در قالبی تدوین شود که برای مخاطبان داخلی و خارجی قابل فهم و استفاده باشد. امروز پدیده جعلی داعش را به عنوان رقیب اسلام راستین و برای مخدوش کردن چهره اسلام واقعی در قالب تزویر برتراشیده اند.
معاون فرهنگی بنیاد شهید تاکید کرد: تنها عاملی که می تواند پرده کثیف این تزویر را پاره کند هنر است و باید هنرمندان متعهد و ایثارگر علی رغم برخی بی مهری ها، وارد میدان عمل شوند.
وی با نکوهش کمال گرایی در ساخت این آثار، گفت: وقتی مجموعه های تبلیغی غربی همچون هالیوود، برای انتقال یک پیام هزار فیلم می سازند، هنرمندان ما نباید هزار پیام را در یک محصول بگنجانند بلکه باید چند پیام اصیل را در قالبهای مختلف و در آثار متعدد به مخاطبان گوناگون منتقل کنند.
در این آیین از 27 اثر مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شامل پنج فیلم مستند درباره شهدا، 2 نرم افزار از مجموعه صداهای شهدا و زندگینامه شهید برونسی، هشت جلد کتاب، یک درگاه اطلاع رسانی با موضوع شهدای استان، مجموعه 23 تیزر تلویزیونی با موضوع ایثار و شهادت، پنج نماهنگ، سه کلیپ، فیلم داستانی 'ترانه دلتنگی'، مجموعه روزنامه دیواری های ایثارنامه و 2 نمایشگاه مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شد.
در پایان این مراسم از خالقان آثار مذکور که همگی از خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند، قدردانی شد.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.