به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه شب در کنگره بین المللی 'بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار' افزود: نگاه جهان استکبار به سرزمین های دیگر این گونه است که یک جغرافیایی برای کسب ثروت است.
وی یادآورشد: آنان همواره به دنبال تسلط بر مراکز قدرت سرزمین ها بودند و با تهاجم های سخت ، نظامی و استعمار نو و در تاریخ معاصر به دنبال تحقق این مهم هستند.
وی بیان کرد: جهان استکبار در اندیشه نظمی است تا بتوانند با مدیریت خود مردم را به بردگی بکشند و سرمایه های آنها را چپاول کنند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: آنها جهان را سفره ای لذیذ برای خود فرض کرده و خود را صاحب این سفره می دانند.
وی یادآور شد: میز مذاکره با دشمنان میز دشمنی است و آنها همواره در پی نابودی سایر کشورها هستند.
صفایی بوشهری ادامه داد: بخاطر وجود سرمایه های بسیار غنی و بیکران در ایران این کشور همواره محل تهاجم سخت کشورهای بیگانه بوده است.
صفایی بوشهری افزود: برای نمونه در 2 قرن گذشته انگلیسی ها نیز چهار بار به استان بوشهر حمله کرد و همه آنها با رهنمودهای مفاخر و ستارگان پرفروغ مانند علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، مجتهد برازجانی و سردارانی همچون احمد خان و باقر تنگستان و شهید رئیسعلی دلواری ناکام ماندند.
امام جمعه دلوار نیز گفت: علمای استان بوشهر در قیام مردم جنوب ایران بر علیه استعمارگران انگلیسی نقش راهبردی داشتند.
حجت‌الاسلام علی زاهددوست افزود: همان طور که بزرگان ما در اوج خفقان با حفظ بصیرت در برابر استعمار قدعلم کردند ما نیز در برابر زیادخواهی دشمنان نظام آماده جانفشانی هستیم.
وی ادامه داد: مردم استان بوشهر در طول سال‌های پیش از انقلاب در پیروزی نهضت اسلامی نقش اساسی داشته و طی چهاردهه گذشته نیز با حضور در صحنه‌های انقلاب، دفاع مقدس و حراست از مرزهای کشور نقشی تاثیرگذاری در ماندگاری انقلاب اسلامی دارند.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.