به گزارش ایرنا محمد ناصر نیکبخت روز جمعه در اولین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح استان همدان افزود: برجام با تمام ویژگی ها باید اجرا شود و ایران ابایی ندارد که اقتدار خود را بدون برجام هم ادامه دهد.
استاندار همدان گفت: آمریکا با سوابقی که از دفاع مقدس دارد، می داند که ایران قابل تهدید نخواهد بود و اکنون دنیا ایران را تکریم می کند.
وی گفت:هفته دفاع مقدس بهترین فرصت است تا یاد حماسه سازان دوران طلایی کشور بزرگ ایران را گرامی بداریم چراکه بهترین دوران دفاع و بهترین دفاع کشور ایران دوران دفاع مقدسی بود که در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و برای ما درس آموز بود.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس به ما آموخت که با پیروی از ولایت و رهبری دلیر و شجاع می توان پیروزی را رقم زد اضافه کرد: دفاع مقدس به ما آموخت پیروزی تنها با تجهیزات نظامی حاصل نمی شود بلکه باید عزم راسخ و شجاعت داشت.
استاندار همدان گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که وحدت ، رمز پیروزی است و در جبهه ها دیدیم که هیچ منیت و خط کشی وجود ندارد و همه یکی هستند و برای یک هدف مبارزه می کنند.
نیکبخت ادامه داد: توهم صدام بر مبنای داده های دریافتی، ایجاد شده بود که کشور متلاطم است و ارتش شاید دل به کار نبندد غافل از اینکه امام از ارتش دفاع جانانه کرد.
وی اظهار کرد: صدام غافل بود از اینکه دلیرمردان نظام جمهوری اسلامی ، تحت رهبری ولی فقیه ، آنچنان دفاع می کنند که در تاریخ باید ثبت شود.
وی با بیان اینکه صدام به استکبار دلگرم بود و نزدیک به پنجاه کشور به صدام تجهیزات نظامی دادند افزود: تجهیزات ، لازم است اما ایمان، کارساز است ما به هدف و مقدس بودن آن ایمان داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس برای ما سرمایه است گفت: رهبر معظم انقلاب شهدا را نماد اقتدار ایران اسلامی می دانند و این برای ما سرمایه است.
استاندار همدان گفت: دوران دفاع مقدس موجب شد که هنوز هم همه کشورهای جهان ایران را تکریم کنند چراکه ایران پناهگاه مظلومان است و تهدید را بر نمی تابد.
نیکبخت افزود: ایران امن ترین کشور دنیاست که به برکت خون شهدا، ایثار مردم دیندار و ایثارگران به وجود امده و ما باید قدران شهدا، ایثارگران ، آزادگان و مردم باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ایران هراسی به نتیجه نرسیده است گفت: ترامپ جاهلانه اراجیفی را گفت و یادش رفت که در انتخابات آمریکا، آنها همدیگر را متهم می کردند که طالبان و داعش ساخته دست خودشان است.
استاندار همدان افزود: حقانیت جمهوری اسلامی و نماینده نظام در مجمع به گونه ای پاسخ می گوید که دنیا آمریکا را متهم و تنها یک کشور آن هم رژیم صهیونیستی از آمریکا حمایت کند.
نیکبخت اظهار کرد: دفاع مقدس با شرایط غیر منصفانه و نابرابر توانست صورت بگیرد اما با همه حمایت های کشورهای دنیا از صدام، زمانی که جنگ تمام می شود وجبی از کشور در اختیار دشمن نبود که این باعث سربلندی و افتخار است.
وی با بیان اینکه اگر امروز امن ترین کشور دنیا هستیم دستاورد اقدام شهدا در بیمه کردن نظام با خون خودشان است گفت: مردم همدان در دفاع مقدس در چند جبهه درخشیدند و شهدای بزرگواری را تقدیم نظام و دین کردند و در پشتیبانی از جنگ، اسکان مهاجرین و در جبهه های جنگ و بمباران ها نهایت همکاری را با دفاع مقدس داشتند.
وی با بیان اینکه امروز شاهد همکاری نیروهای نظامی با دولت در استان همدان برای ارتقای خدمات به مردم هستیم ابراز امیدواری کرد: در ادامه این همکاری بتوانیم برای ایجاد اشتغال جوانان برنامه هایی داشته باشیم.
به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، یگانهای مسلح استان همدان بخشی از توانمندی های نظامی را به نمایش گذاشتند.
این آیین با استقبال پرشور خانواده معظم شهدا و جانبازان، رزمندگان، پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم همراه بود.
در مسیر رژه نیروهای مسلح منویات بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب در زمینه ضرورت آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح نقش بسته بود.
حمله رژیم بعث عراق در 31 شهریور 1359 خورشیدی با به کارگیری تمام توان نظامی خود و با عبور از مرزهای بین المللی به خاک ایران ، تجاوز کرد و اینگونه آغازگر جنگی هشت ساله شد.
31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.