به گزارش ایرنا، سرهنگ ولی الله رضایی نژاد روز شنبه در آئین بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی بوشهر افزود:
سیاست فرماندهی دریابانی تقابل با مرزنشینان نیست و تلاش می شود مرزنشینان از وضعیت معیشتی و آرامش مطلوبی برخوردار باشند.
وی تصریح کرد: نگاه حوزه دریابانی توقیف کالاهایی که از راه گمرک و براساس مانیفست ترخیص می شوند نیست.
فرمانده دریابانی استان بوشهر اظهارداشت:براساس قانون اگر بار مطابق با مانیفست تخلیه شود دریابانی ضمن حمایت از دریانوردان در سرعت بخشی کار نیز اقدام می کند.
وی یادآورشد: اگر بحث ته لنجی در استان باتوجه به دستورالعمل های ابلاغ شده هیات دولت حل شود هیچ مشکلی در بحث دریا با مرزنشینان نخواهیم داشت.
فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: ساحل نشینان مرزبانانی هستند که وجود آنها برای ما نعمت و رحمت است و هدف ما مقابله و تقابل در زمینه فعالیت قانونمند آنان نیست .
وی افزود:باتوجه به خشکسالی های پی در پی و وجود برخی مشکلات زیرساختی در استان بوشهر بیشترین محل امرار معاش مردم این استان از راه دریاست.
رضایی نژاد اضافه کرد: اگر قرار است مسیری کنترل شود باید مسیرهای جایگزین و راههای دیگری برای معاش مردم در دستور کار قرار گیرد تا مردم از نظر معیشتی با مشکل روبر نشوند.
وی یادآورشد: مرز از مولفه های مهم امنیتی هر کشوری محسوب می شود برهمین اساس باید تدبیری اتخاذ شود که کمترین مساله در مرزها وجود نداشته باشد.
رضایی نژاد با تقدیر از تلاش فعالان رسانه ای استان بوشهر در انعکاس موضوعات مختلف اضافه کرد: رسانه ها همانطور که نظر مسئولان را مطرح می کنند باید به خواسته مردم نیز بپردازند.
فرمانده دریابانی استان بوشهر یادآورشد: تلاش می شود با تعامل و همراهی مردم و مسئولان شادابی و امنیت بعنوان بالاترین نعمت به مردم هدیه داده شود.
رضایی نژاد با اشاره به افزایش 11 درصدی کشفیات در بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در این مدت به ارزش 676 میلیارد و 220میلیون ریال کالای قاچاق کشف شد.
وی اضافه کرد: این کالاها شامل انواع لوازم صوتی و تصویری، الکتریکی، لوازم جانبی تلفن همراه، آرایشی و بهداشتی، تبلت، لوازم یدکی خودرو است که در این خصوص 9 متهم دستگیر، 14 فروند شناور و 2 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.
رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت:وجود 600 هزار کیلومتر مرز خشکی و 2 هزارو 700کیلومتر مرزآبی رسالت دریابانی و مرزبانی را در اعمال حاکمیت و تامین نظم و امنیت سترگ کرده است.
اکبر اقبال مجرد افزود:مرزبانی ویترین و زینت اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی در مواجهه با نیروهای مرزبانی کشورهای خارجی به شمار می رود.
وی یادآورشد:مرزنشینان و ساحل نشینان مدافعان واقعی حریم کشور هستند که فراهم کردم زمینه همزیستی و تامین روزی حلال آنان از رسالت های حاکمیت است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.