به گزارش روزسه شنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر حمیدرضا سیدی درنشست با استاندار بوشهر با اشاره به قدمت بیش از 90 ساله فرودگاه کنونی بوشهر افزود: با توجه به محدودیت توسعه این فرودگاه و و روند روبه رشد استان بوشهر نیاز است طرح فرودگاه جدید با وسعت بیشتری اجرا شود.
وی اضافه کرد: طرح انتقال فرودگاه جدید بوشهر در برنامه ای کوتاه مدت به خارج از شهر، چند سالی است مورد مطالعه و توجه قرار گرفته و تدوین شده است که در آینده نزدیک در وسعت قابل توجهی اجرایی می ‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن بوشهر در حاشیه خلیج فارس اجرای طرح حمل و نقل ترکیبی هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای مورد تاکید است که در این ارتباط طرح ویژه‌ای به اجرا گذاشته می‌ شود.
استاندار بوشهر گفت: برای سرعت بخشی درعملیاتی شدن اجرای فرودگاه جدید بوشهر باید مشکلات پیش‌ ‌روی تملک و صدور سند زمین این طرح برطرف شود.
عبدالکریم گراوند افزود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای مهم اقتصادی، صنعتی و تولیدی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی آن در اولویت قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: برای این مهم زمین مورد نظر از زمین های ملی در نظر گرفته شده است که لازم است نسبت به مستند سازی آن اقدام شود.
استاندار بوشهرافزود: با توجه به روند رو به توسعه استان بوشهر در بخش‌های مختلف، ساخت فرودگاه جدید بوشهر مهم و ضروری است که در این زمینه طراحی‌ های لازم صورت گرفته است.
گراوند با بیان اینکه فرودگاه ظرفیت جدیدی برای توسعه استان فراهم می‌ کند ادامه داد: برای سرعت بخشی در عملیاتی شدن اجرای فرودگاه جدید بوشهر باید مشکلات پیش‌‌ روی تملک و صدور سند زمین اجرای این طرح برطرف شود.
وی بیان کرد: اجرای فرودگاه جدید با ابعاد گسترده ‌تر امری مهم و ضروری است که در این راستا مشارکت بیشتر شرکت فرودگاه‌های کشور برای حل مشکلات مورد تاکید است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.