به گزارش ایرنا، نصرالله کشاورز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط همه واحد های صنفی مربوطه در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت جدید علاوه بر خودداری از توزیع آن مراتب را به واحد ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.
وی بیان کرد: شهروندان به عنوان بازوی تاثیر گذار اجتماعی درحوزه نظارت بربازار می توانند نقشی بسیار موثر درجلوگیری از تخلفات اقتصادی و دفاع ازحقوق مصرف کنندگان ایفا کنند.
کشاورز اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضای خرید کالای مورد نیاز مردم در پایان سال این سازمان بصورت مستمر بازرسی و نظارت بر قیمت ها را افزایش داده و تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی پاسخگوی گزارش ها از سراسر استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: طرح نظارتی ویژه نوروز با هدف رصد و پایش بازار در ایام پایان سال و نظارت پیشگیرانه به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط بازرسان در دست اجراست.
سید حسین حسینی محمدی افزود: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال برای ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه یکی دیگراز اهداف مهم این طرح نظارتی است.
وی اظهار کرد: همکاری سایر ارگان ها نظیر اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتحادیه های صنفی، اداره کل استاندارد، شبکه بهداشت و درمان، ناظران افتخاری در این طرح ویژه نظارتی با ساماندهی در اکیپ های مختلف از جمله گشت های مشترک بازرسی آغاز شده است.
حسینی محمدی افزود: نظارت ها در حوزه های مختلفی اعم از عرضه میوه، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار، شیرینی و غیره و در بخش خدماتی شامل شرکت های مسافربری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی، فرهنگی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها، رستوران های بین شهری، انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار و غیره صورت می گیرد.
وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح های نظارتی توسط این سازمان برای تنظیم بازار، توزیع اقلام اساسی و پرمصرف شب عید از جمله برنج، مرغ و گوشت و میوه در شبکه های ذیربط و برگزاری نمایشگاه بهاره و فروش فوق العاده در سطح بازار که توسط دستگاه های اجرایی همکار از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اتاق های اصناف برنامه ریزی شده به اجرا در می آید.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.