به گزارش ایرنا، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این نشست گفت: براندازی نظام ظالم ستمشاهی و پرداختن به مساله فلسطین و قدس شریف دو هدف داخلی و خارجی امام خمینی (ره) از قیام علیه رژیم پهلوی بود.
حجت الاسلام احمد حاتمیان افزود: انقلاب اسلامی بنیان استکبار را ویران و آنها را به خاک مذلت نشاند و همین موضوع باعث تشدید دشمنی ها با نظام دینی شده است.
وی به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی با ترفندهای مختلف اشاره و بر تبیین نقش و جایگاه علمای مسلمان تاکید کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تقویت و تحکیم وحدت، ارتباط مستمر عالمان دین و تقویت نقش آفرینی روحانیت در حفظ و تداوم نظام هدف از برگزاری این همایش و نشست یکروزه است.
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبریک دهه فجر افزود: خدامحوری، رهبری الهی امام راحل و حضور و حمایت مردم سه عامل محوری در شکل گیری انقلاب اسلامی بود.
وی تلاش برای حفظ جامعه ای انقلابی را رسالت مهم عالمان دین عنوان کرد.
امام جمعه کنگان گفت: معنویت مهمترین و اولین عامل پیروزی انقلاب اسلامی و احیای اصل مترقی ولایت فقیه از شاهکارهای امام (ره) بود.
حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به نقش راهبری روحانیت در شکل گیری نهضت و تدام نظام در چند دهه اخیر افزود: پرچمداری در حوزه های مختلف از جمله ایثار و شهادت، ارتباط مستمر با اصناف و اقشار مختلف، مرزبانی از عقاید مردم، ساده زیستی و وابستگی نداشتن به دولت ها از افتخارات روحانیت است.
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: تبلیغ رسالت بزرگ پیامبران و عالمان دین بود و امام خمینی (ره) با تکیه بر اصل تبلیغ توانست نظام دینی را در کشور حاکم کند.
شیخ خلیل افرا، وحدت و انسجام را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: تحکیم همدلی بین صفوف مسلمانان ، ایجاد یاس و ناامیدی در بین دشمن از برکات وحدت است که انقلاب اسلامی مظهر وحدت و تجلی همدلی است.
وی اظهارکرد: اهل سنت در ایران اسلامی بویژه خطه جنوب همواره همسو و هم قدم در کنار برادران دینی خود در چند دهه اخیر حامی و یاور نظام و مطیع امر امام خ(ره) و مقام معظم رهبری بوده و خواهند بود.
امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: مردم داری و مردم باوری ویژگی بارز امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و از اهداف والای حکومت دینی است که بایستی دیگر مسئولان نیز به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.
شیخ محمد جمالی با تشکر از تلاش های دولت های مختلف در نظام جمهوری اسلامی بویژه دولت تدبیر و امید افزود: امیدواریم با همت مردم و مسئولان مشکلات کشور بویژه منطقه جنوب ساماندهی شود.
امام جمعه بندر سیراف گفت: دهه فجر دهه عزت و اقتدار و عظمت و حاکمیت قرآن است.
حجت الاسلام محمدصادق عاشوری افزود: استمرار و بقای نظام به زنده نگه داشتن هدف اصلی آن نهضت است و همگان بایستی پاسبان اصول، آرمان ها و ارزشهای انقلاب باشند.
امام جمعه اهل سنت عسلویه گفت: نشست علمای فریقین تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی است.
شیخ ابراهیم محمدی افزود: وحدت و برادری رکن مهم در پیروزی انقلاب بود و همه بویژه عالمان دین بایستی حافظ این نعمت سترگ باشند.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.