به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های نماز جمعه این هفته قم درمصلای قدس این شهر، افزود: دشمنان و بدخواهان امام، انقلاب و مردم هر چه فتنه، مکر و توطئه کردند تا به امروز شکست خورده و سر آنها به سنگ خورده است.
وی تاکید کرد: به فضل الهی انقلاب در مرحله چهارم یعنی مرحله تداوم و استقرار نظام تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) با قدرت به پیش رفته و تمام موانع و مشکلات را برطرف می کند.

** مسئولان درجهت مشکلات مردم قدم بردارند
وی درادامه با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ما هرسال سالگرد انقلابشان را با برپایی مراسم های مختلف گرامی می دارند و دولتمردان و مسئولان نظام هم به ارائه خدمات می پردازند، دراستان قم نیز پروژه هایی به برکت این ایام آماده افتتاح شده است.
درایام دهه مبارک فجر 146 طرح با اعتبار 4920 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای یکهزار و 181 تن به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: ما ضمن تشکر از مسئولان ، آرزوی توفیق خدمت هرچه بیشتر به مردم را داریم و از آنان
می خواهیم برای رفع مشکلات آنها اهتمام بیشتری داشته باشند.
آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به علل عوامل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هر انقلاب دارای چهار مرحله پیدایش انقلاب، استقرار و تشکیل حکومت، مرحله اکمال ونیز تداوم و استمرار انقلاب است.
وی، رهبری الهی و دینی، شریعت و دین و مردم را عوامل اصلی پیروزی انقلاب دانست و گفت: تمام رهبران الهی که حکومت داشتند محتوای آنها شریعت بوده و از صدر اسلام تاکنون همواره معارضان حکومت دینی با پیاده شدن احکام اسلام مخالفت می کنند.
خطیب جمعه قم، با اشاره به نمونه هایی از اقدامات رژیم پهلوی برای از بین بردن اسلام در ایران گفت: کشف حجاب، مخالفت با برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع)، برخورد ساواک با علما و مبارزان به خاطر ترویج اسلام از جمله اقدام های رژیم پهلوی برای خشکاندن ریشه دین در ایران بود.
وی ادامه داد: کار به جایی رسید که رژیم طاغوت تاریخ شاهنشاهی را جایگزین تاریخ هجری کرده و به آن نیز اکتفا نکرد بلکه دستور داد تا روی سنگ قبر مردگان نیز این تاریخ حک شود.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه اگر خداوند برای حفظ دین خود، امام(ره) را نفرستاده بود، رژیم پهلوی از دین چیزی باقی نمی گذاشت تاکید کرد: با انقلاب اسلامی دین احیا شد و مردم به ویژه جوانان بر اساس فطرت انسانی خود به احکام و شریعت اسلامی توجه بیشتری نشان دادند.
آیت الله سعیدی، حضور مردم درصحنه را عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: در طول تاریخ هر جا که مردم حضور پیدا کرده اند آنجا پیروزی محقق شده و هر جا که همراهی نبود حتی پیامبران هم نتوانستند حکومت الهی تشکیل دهند.
وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی سه مرحله از مراحل چهارگانه یعنی حدوث، استقرار و اکمال انقلاب تحقق یافت به طوری که مردم با کمال قدرت و ایثار، ولی فقیه و رهبر الهی خود را در تمام مشکلات پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن همراهی کردند.
وی پیچ خطرناک و مهم در هر انقلاب را مرحله انتقال رهبری از رهبر اول به رهبر بعدی دانست و گفت: به طور معمول ضربه های سنگین در هر انقلاب در مرحله انتقال رهبری به نفر بعد وارد می شود ولی مردم ولایتمدار، با ایمان و فداکار ایران اسلامی در امتداد راه امام، هنگامی که نمایندگان مجلس خبرگان پس از ارتحال امام، حضرت آیت الله خامنه ای را علیرغم میل باطنی و مخالفت ایشان به رهبری برگزیدند همان مردم وفادار در این مرحله دور رهبری جمع شدند و فریاد 'ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را سر دادند.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.