حجت السلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه مبارک رمضان در بیرجند افزود: مبلغ که عالم دین است آنچه را تبلیغ می کند باید عالمانه باشد.
وی گفت: گاهی ممکن است سخنرانی انجام شود اما شخص حیا نداشته باشد، این نوعی مراسم است، آنچه از این حرف ها پیش می آید باید حامل رسالات الله باشد و آنها هم اولویت بندی هستند.
وی بیان کرد: کسی که برای نجات مردم اقدام می کند باید بداند امروز اولویت در چیست و عالم به زمان و مکان باشد.
به گزارش ایرنا، عبادی اظهار کرد: مبلغ باید به صورت موردی بداند می خواهد چکار کند، مانند مریضی که به پزشک مراجعه می کند ابتدا باید معاینه لازم را انجام دهد و درد را شناسایی کند سپس پزشک مطابق با درد نسخه می پیچد.

** افکار و اندیشه های جامعه در خطر بمباران تبلیغات دشمن
وی عنوان کرد: علاوه بر اینکه با مخاطبان سر و کار داریم باید توجه داشته باشیم که اینها زیر بمباران تبلیغات بیگانه نیز هستند این مهم شبیه کارهای نظامی است یعنی دشمن دارد بمباران تبلیغاتی می کند، آنچه ضایع می شود افکار و اندیشه های جامعه مخاطب ماست.
وی یادآور شد: باید دشمن و سلاح وی را شناسایی کرد و سپس پایگاه تبلیغاتی را مطابق با دشمن ساخت، به تعبیر قرآن تبعا سلسه مراتب کلام باید دلیل عقلی و محکم باشد همچنین موعظه حسنه به جای خود رعایت شود و با شرایط تطابق داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر چنانچه جدال مباحثه ای است نباید مراء(جدال و مجادله) شود چراکه مراء حرام است، این طور نباشد، فقط حرف خود را ثابت کنیم بلکه حرف حق قبول است.

** فرمایشات، سیره و روش امام در حال تحریف است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در 14خرداد اشاره کرد و افزود: امروزه بیانات، سیره و روش امام در حال تحریف است لذا از مبلغان تقاضا می شود تا جایی که امکان دارد وصیت نامه، بیانات، سیره های سیاسی و روش امام را به درستی برای مردم بیان کنید.
عبادی اضافه کرد: مسایل مربوط به امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب آنقدر باید بیان و تشریح شود تا جایی که دشمنان نتوانند تحریف کنند و این مهم توسط مبلغان امکان پذیر خواهد بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.